نور انقلاب با توطئه دشمن خاموش نمی‌شود
کد خبر: 4120841
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

نور انقلاب با توطئه دشمن خاموش نمی‌شود

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با اشاره به اینکه امروز دشمن به رهبران و اعتقادات و کتاب دینی ما توهین می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی به ملت عزت داد و نور آن با توطئه دشمن خاموش شدنی نیست.

امیر علی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان چهارشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در نشست بصیرتی با موضوع «وقایع‌شناسی پیروزی انقلاب اسلامی و بررسی جایگاه جمهوری اسلامی در جهان معاصر» که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در جمع طلاب مدرسه علمیه رضویه خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: برای تبیین چرایی و جایگاه انقلاب، باید دستاوردهای آن را نسبت به گذشته، تبیین کرد.

وی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی از بُعد سیاسی نسبت به دوران پهلوی، گفت: در دوران پهلوی، فقر بیداد می‌کرد و ما را با سیاست فقیر نگه داشته بودند به طوری‌که در زمانی که فروش ایران ۶ میلیون بشکه نفت بود، ۶۰ درصد مردم زیر فقر بودند.

امیری با بیان اینکه در دوران طاغوت از لحاظ بهداشتی بیماری‌هایی چون اسهال، حصبه و سرخک به سبب نبود یک آنتی‌بیوتیک موجب مرگ افراد می‌شد و شاخصه‌های بهداشتی زیر صفر بود و پزشکان خارجی بودند، اضافه کرد: در دوران پهلوی دو رصد پزشکان خانم بودند اما امروز ۴۲ درصد اطبای ما از بانوان بودند.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با اشاره به اینکه در درمان نازایی پژوهشگاه رویان جز برترین‌های جهان است، افزود: اگر تحریم‌ها و هجمه‌های دشمنان نبود ایران به لحاظ زیرساختی در سطح بسیار عالی قرار داشت کمااینکه ۹۸ درصد خانه‌های روستایی ایران از نعمت گاز برخوردار هستند و از این حیث ایران کشور برتر جهان است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته مردم بی‌سواد بودند و شرایط تحصیل برای اکثریت جامعه فراهم نبود و رژیم پهلوی، مردم را در بی‌سوادی نگه داشته بودند، اضافه کرد: امروز در دورافتاده‌ترین روستاها مردم باسواد و نرخ باسوادی ۹۷ درصد است کمااینکه بسیاری از مسئولان کشور، زادگاه روستایی دارند.

وی با بیان اینکه در رژیم پهلوی ملت ایران تحقیر می‌شدند و مستشاران آمریکا، کشور را مدیریت می‌کردند، اضافه کرد: در تحقیر ملت ایران در رژیم پهلوی می‌توان به وجود آیتم «حق توحش» در فیش حقوقی مستشاران آمریکا در ایران اشاره کرد.

امیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به ملت ایران خودباوری داد و امروز از لحاظ نظامی و ساخت موشک، در ردیف چهار کشور برتر جهان هستیم، خاطرنشان کرد: امروز ناو جماران، پهباد شاهد، موشک بالستیک و قادر ایران از لحاظ دقت، رادار گریزی و بُرد موشکی، برترین‌های جهان هستند.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان، گفت: انقلاب ما رویش‌های فراوانی داشته و سرداران بزرگی را تربیت کرده که در حوزه‌های مختلف، تربیت کرده که در جهان سرآمد هستند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دین ما دین آزاد است و در هیچ دینی مانند اسلام، آزادی وجود ندارد اما آزادی حد و مرز دارد، اضافه کرد: آزادی با اغتشاش فرق دارد با این حال افرادی‌که اغفال شده بودند مورد عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در اسلام زن موجودی ارزشمند و مادر است و شیرین‌ترین کلام بعد از نام خدا و قرآن، مادر است، خاطرنشان کرد: نگاه ابزاری غرب به زن، سبب تنزل جایگاه زنان شده است و کسانی شعار آزادی می‌دهند به‌دنبال آزادی رسیدن به زنان هستند.

امیری با بیان اینکه در آیات و روایات اسلامی، برترین اهمیت و جایگاه را برای زنان قائل شده است و در روزگاری که دختران را زنده به گور می‌کردند، نبی مکرم اسلام این نگاه را تغییر داد، افزود: در حدیث کسا می‌بینیم که قبل از هر چیزی سلام به حضرت فاطمه‌زهرا(س) در مقام یک زن، داده شده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن به رهبران، اعتقادات و کتاب دینی ما توهین می‌کند، افزود: با این وجود انقلاب اسلامی ایران خاموش‌شدنی نیست امروز جمهوری اسلامی ایران به ملت عزت داده است ملت‌های محروم از انقلاب اسلامی ایران الگو می‌گیرند و به حقیقت «ما می‌توانیم» رسیده‌اند.

انتهای پیام
captcha