بانوی هنرمند کرمانی کارآفرین نمونه صنایع‌دستی کشور شد
کد خبر: 4121553
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

بانوی هنرمند کرمانی کارآفرین نمونه صنایع‌دستی کشور شد

بانوی هنرمند کرمانی در اولین دوره جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، به‌عنوان کارآفرین نمونه صنایع‌ دستی کشور معرفی شد.

جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، اکرم قلندری، فعال حوزه تولید و آموزش صنایع ‌دستی در رشته حصیربافی شهرستان قلعه‌گنج، در نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به‌‌عنوان‌ کارآفرین نمونه صنایع‌ دستی کشور انتخاب شد.

کاظم حسین‌زاده، معاون صنایع ‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان در این باره بیان کرد: تاکنون قریب به یک هزار نفر در قلعه‌گنج و روستاهای اطراف همچون چاه‌المدین، ریگ‌آباد، سوردر، میان ده، تگک، کرکگ، چاهک، گاوبنان، سهرانی، پیزگی، علی‌آباد، اشکوتو و سورتاک به تولید حصیر مشغول هستند که این تعداد شغل را باید مدیون این هنرمند کارآفرین باشیم.

وی افزود: با فعالیت‌های این بانوی توانمند تغییرات بزرگی در وضع معیشت مردم این منطقه ایجاد شده و بحث محرومیت‌زادیی توسط او و همکارانش تا حدودی اتفاق افتاده است.

حسین‌زاده اظهار کرد: فعالیت‌های اکرم قلندری موجب شده تعدادی از هنرمندان به ظرفیت موجود در این منطقه شامل مردم هنرمند و همچنین مواد اولیه مناسب برای تولید انواع مختلف حصیر پی ببرند و درصدد آموزش و تولید بیشتر صنایع‌دستی در این منطقه باشند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در پایان اظهار کرد: باید با حمایت کارآفرینان حوزه صنایع ‌دستی به اشتغال بیشتر و توسعه اقتصادی مردم توجه بیشتری کنیم. زیرا اشتغال صنایع‌ دستی تنها صنعتی است که با سرمایه بسیار اندک ایجاد می‌شود و جای بسیاری برای پیشرفت دارد.

 

انتهای پیام
captcha