تقریب مذاهب اسلامی کلید اصلی تمدن نوین اسلامی است
کد خبر: 4122173
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
استاندار گلستان:

تقریب مذاهب اسلامی کلید اصلی تمدن نوین اسلامی است

استاندار گلستان با بیان اینکه تقریب مذاهب اسلامی کلید اصلی تمدن نوین اسلامی است، گفت: استان گلستان به عنوان نگارستان ایران استانی است که همه اقوام در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی را دارند و این همزیستی به عنوان الگو کامل کشورهای اسلامی تلقی می‌شود.

زنگانه استاندار گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان در دومین همایش سراسری تقریب و مذاهب اسلامی که امروز، ۲۵ بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، گفت: تقریب بین مذاهب اسلامی کلید اصلی تمدن نوین اسلامی است و اگر بخواهیم به این اصل مهم دست پیدا کنیم باید مداخلات و راهبردهای ما علمی و دانش پرور باشد.

استاندار گلستان تصریح کرد: این همایش بزرگ به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه امام حسین(ع) و مرکز بزرگ اسلامی و استانداری گلستان برگزار شد که امیدواریم بتوانیم در راستای وحدت عملی و انسجام اسلامی گام‌های موثری برداریم.

زنگانه با بیان اینکه در این رویداد ارزشمند به دنبال ارتقا سواد علمی تقریب و تحقق عملی آن و بسط و گسترش موضوعات تقریبی هستیم، افزود: برای اجرایی شدن تمدن نوین اسلامی، نیازمند نقش‌آفرینی همه کشورها اسلامی هستیم و همه کشورها و مذاهب اسلامی باید برای آن تلاش و همکاری کنند و فعالیت یک يا دو کشور اسلامی ثمربخش نیست.

استاندار گلستان با بیان اینکه برگزاری همایش تقریب مذاهب گامی عملی در جهت عملی کردن منویات مقام معظم رهبری خواهد بود، گفت: استان گلستان به عنوان نگارستان ایران استانی است که همه اقوام آن در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی را دارند و این همزیستی به عنوان الگو کامل کشورهای اسلامی تلقی می‌شود. 

انتهای پیام
captcha