جهت‌گیری ولایت در عرصه فرهنگی را بشناسیم
کد خبر: 4122210
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
آیت‌الله دژکام:

جهت‌گیری ولایت در عرصه فرهنگی را بشناسیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس از مسئولان فرهنگی خواست تا دور هم جمع شده و هم‌افزایی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب انجام دهند و سپس ادامه داد: باید بدانیم رهبر معظم انقلاب دقیقاً چه می‌‍خواهند و جهت‌گیری ولایت در باب فرهنگ‌ چیست و هر مجموعه امکانات خود را پای کار بیاورد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 25 بهمن در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و دفتر امام جمعه شیراز با اشاره به حرکت هیئات مذهبی در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در شیراز از همگان جهت مشارکت در این حرکت دعت کرد.

وی با بیان اینکه این مراسم بعد ازظهر روز پنج‌شنبه، 27 بهمن‌ماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد، افزود: برنامه مذکور از خیابان ‌مطهری‌ جنوبی(شهرک کشن) و مسجد امام حسن‌ مجتبی(ع) با حرکت خودرویی شروع می‌شود و این حرکت ۱۲ کیلومتر ‌مسیری که فضای جنگ، مبارزه و جهاد حضرت احمدبن موسی(ع) و یارانش بوده است و تا نزدیکی حرم ‌مطهر و محل شهادت ایشان ادامه ‌می‌یابد و تا خیابان احمدی جنوبی حرکت به صورت خودرویی است و از رو به روی مرکز انتظامی شهید فعال دسته‌روی پیاده به سمت حرم خواهیم داشت.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات 14 ماهه معین سامانیان، معاون سابق نهاد نماینده ولی فقیه در استان گفت: به یاری خدا به نوع دیگری از ظرفیت ایشان استفاده خواهد شد و در این پست از ظرفیت حجت‌الاسلام مجتبی فرهنگی در کسوت معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان استفاده خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز به فلسفه برگزاری این جلسه اشاره کرد و افزود: بیانیه ‌گام دوم مقام معظم رهبری همه ما را به نوعی به چالش کشیده است. کار بزرگ‌تر از آن است که با همکاری ۲ نفر انجام ‌گیرد و رهبری بیشتر از این حد توقع دارند. معاون جدید به کمک‌ ما آمده‌اند تا به افق نظر رهبر انقلاب نزدیک شویم و آنچه مدنظر مقام عظمای ولایت است را انجام دهیم چون وظیفه ما همین است و باید خواسته رهبری را محقق کنیم.

وی تأکید کرد: مسئولیت اجرایی در کارهای فرهنگی در ‌نهاد نداریم اما مسئولیت مدیریت راهبردی بر عهده ماست و جایگاه طبیعی نهاد نماینده ولی فقیه در مسائل اجتماعی این است که بتواند راهبرد مسائل فرهنگی را القا کند و هماهنگی بین دستگاه‌ها را ایجاد کند تا آن راهبرد محقق شود بنابراین ‌کار ‌ما در عرصه فعالیت فرهنگی این است یعنی باید راهبردهایی را که مقام معظم رهبری برای مسائل فرهنگی‌ تعیین می‌کنند را دقیق شناخته باشیم و با مجموعه‌های فرهنگی ‌که مجری این قضایا هستند ارتباطات خوبی داشته باشیم و آن‌ها را هماهنگ کنیم تا این راهبردها محقق شود و این اتفاق را به نوعی مدیریت راهبردی در عرصه فرهنگ می‌نامیم که باید با جدیت شکل گیرد.

آیت‌الله دژکام از مسئولان فرهنگی خواست تا دور هم جمع شده و هم‌افزایی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب انجام دهند و سپس ادامه داد: باید بدانیم رهبر معظم انقلاب دقیقاً چه می‌‍خواهند و جهت‌گیری ولایت در باب فرهنگ‌ چیست و هر مجموعه امکانات خود را پای کار بیاورد تا اجرا شود و در نهایت به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

 عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید در این کارها صمیمیت و رفاقت را جدی گرفتچون بسیاری از مشکلات مدیریتی با همین صمیمیت حل می‌شود و این کمک را به همدیگر دهیم. اگر همه با یکدیگر یکی و همفکر باشیم سایر مجموعه‌های استان به نحوی با این جمع هماهنگ می‌شوند و کار پیش می‌‎رود لذاهماهنگی بسیار مهم و اثرگذار است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha