آشنایی با فعالیت‌های دارالتحفیظ امام جزری در سنندج
کد خبر: 4123184
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

آشنایی با فعالیت‌های دارالتحفیظ امام جزری در سنندج

مدیر مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز از سال 98 در سنندج، گفت: این دارالتحفیظ از سال 1400 مجوز رسمی فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

کلاس‌های مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج

احسن میرزایی، مدیر مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: این مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج از سال 98 فعالیت خود را در سطح شهرستان سنندج و در مسجد جامع شهرک پردیس آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز حفظ قرآن در ابتدا با تعداد محدودی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: بعد از گذشته چند سال از فعالیت این مرکز، در حال حاضر 30 قرآن‌پژوه به صورت شبانه روزی مشغول حفظ قرآن هستند.

مدیر مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج با اشاره به اینکه این مرکز حفظ به صورت شبانه روزی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، بیان کرد: این مرکز حفظ تمام خدمات خود را به قرآن‌پژوهان به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد. در حال حاضر آقایان از این خدمات بهره‌مندند و طی این چهار سال از فعالیت خود 5 حافظ کل را تقدیم جامعه قرآنی کرده است.

میرزایی افزود:  30 قرآن‌آموز مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج نیز در حال حاضر از 25 جزء به پایین را حفظ کرده‌اند و در بهار آینده نیز 5 نفر دیگر حافظ کل قرآن خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اعطای مدرک معتبر به حفاظ قرآن این دارالتحفیظ گفت: هر ساله حافظان کل این مرکز حفظ مورد تجلیل قرار می‌گیرند و مدرک معتبر حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

مدیر مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج اظهار کرد: این دارالتحفیظ از سال 1400 مجوز رسمی فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است و با ادارات تبلیغات اسلامی استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ارتباط داریم.

وی افزود: مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج در تلاش است تا در سال آتی با مساعدت و همراهی خیرین و دستگاه‌های اجرایی ذیربط شعبه حفظ بانوان این مرکز را فعال خواهد کرد تا بتوانیم در این بخش نیز به جمعیت بانوان استان علاقمند به حفظ قرآن خدمات ارائه دهیم.

میرزایی با اشاره به اینکه این مرکز حفظ یک مکان مجزا از مسجد بوده و در زیربنای 300 مترمربع مشغول فعالیت هستیم، بیان کرد: مجوز ورود به این مرکز دارالتحفیظ برای فعالان قرآنی است که خود روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن را گذرانده باشند. در حال حاضر چهار مربی حفظ برجسته و مجرب قرآنی استان به صورت شبانه روزی مشغول انجام آموزش حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های این مرکز حفظ هستند.

مدیر مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج گفت: علاقه‌مندان به حفظ قرآن که شرایط حضور در این دارالتحفیظ را نداشته باشند می‌توانند به صورت مجازی با این دارالتحفیظ در ارتباط باشند.

وی یادآور شد: در مرکز حفظ قرآن سنندج قرآن‌آموزانی از استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان شرکت کرده‌اند و به دلیل اینکه امکان تردد برای آنان فراهم نبود این مرکز به صورت شبانه روزی به آنان خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha