موانع ازدواج جوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود برطرف شود
کد خبر: 4123353
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

موانع ازدواج جوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود برطرف شود

فرماندار میاندوآب گفت: کمیته «سامان ازدواج» باید ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود یکی پس از دیگری موانع ازدواج جوانان را برطرف کند که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی دارند.

موانع ازدواج جوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود برطرف شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی پیام، فرماندار میاندوآب، امروز 1 اسفند در جلسه کارگروه ستاد تسهیل ازدواج جوانان که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، بر لزوم ایجاد کمیته‌های تخصصی برای ازدواج  و اشتغال جوانان در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: از این طریق می‌توان موانع پیش‌روی نسل جوان را برای تشکیل خانواده برداریم.

وی ضمن ابراز خشنودی از همت دولت سیزدهم در شهرستان برای تسهیل امر ازدواج، بیان کرد: بانک‌ها در زمینه وام‌های ازدواج عملکرد خوبی داشته‌اند، همچنین لازم است، همه دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و ... که دارای تسهیلات رفاهی، فرهنگسرا، تالار و باشگاه هستند، براساس قانون موظف شوند، با هماهنگی کمیته سامان ازدواج، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد‌الشرایط قرار دهند.

وی ادامه داد: برای تکریم و ترویج سنت حسنه نبوی ازدواج، فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای مطلوب، لازم است تا رسانه ملی، دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار میاندوآب بر لزوم اهتمام برای تصحیح باورها و آداب و رسوم که مانع و مزاحم ازدواج جوانان در مناطق مختلف کشور است، تاکید کرد و گفت: تشویق جوانان و خانواده‌ها برای کاهش هزینه‌ها و تقلیل تشریفات لازم است.

وی بهترین حرکت برای اشتغال جوانان را مهارت‌آموزی دانست و گفت: هر اندازه در زمینه حرفه‌آموزی کار کنیم، مسئله اشتغال به‌صورت ریشه‌ای حل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha