اصلی‌ترین پیام نماز در آیه ۴۵ سوره عنکبوت بیان شده است
کد خبر: 4123537
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
استاندار همدان:

اصلی‌ترین پیام نماز در آیه ۴۵ سوره عنکبوت بیان شده است

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه اصلی‌ترین پیام نماز در آیه ۴۵ سوره عنکبوت بیان شده است، گفت: خداوند خالق هستی در این آیه حرف قطعی و نهایی را بیان کرده است که نماز انسان را از فحشا و منکر برحذر می‌دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، امروز، دوم اسفندماه در اجلاس استانی نماز و آئین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری نماز فجر تا فجر اظهار کرد: اصلی‌ترین پیام نماز در آیه ۴۵ سوره عنکبوت بیان شده است. خداوند خالق هستی در این آیه حرف قطعی و نهایی را بیان کرده که نماز انسان را از فحشا و منکر برحذر می‌دارد.

وی افزود: یکی از اهداف و تلاش‌های امروز دشمن، نفوذ بر مسائل فرهنگی و جدا کردن جوانان از نماز است. شهدا و رزمندگان دفاع مقدس کسانی بودند که به سبب نماز و معنویت خود ازخودگذشتگی‌ها کرده و جان خود را تقدیم کردند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اقدامات دولت در ایام دهه فجر در همدان بیان کرد: ۹۵۶ پروژه در ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۱۵۰ پروژه کلنگ‌زنی شد. یک هزار و 700 میلیارد تومان از ۱۴ هزار میلیارد بودجه‌ای که در سفر ریاست جمهوری به استان همدان اختصاص داده شد نیز تاکنون تخصیص یافته است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: این دعا که حضرت ابراهیم(ع) در آیه 40 سوره ابراهیم بیان می‌کند «رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ؛ پروردگارا، مرا و از ذریه‌ام نیز کسانی را نمازگزار گردان، و بار الها دعای مرا بپذیر» ما هم از خداوند می‌خواهیم این دعا را در حق ما نیز مستجاب کند.

وی افزود: اجلاس استانی که در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود با هدف تحقق آیه 41 سوره حج «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ؛ همانان که اگر آنان را در زمین قدرت و تمکّن دهیم، نماز را برپا می دارند، و زکات می پردازند» است که خطاب آن به همه ماست. دومین هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه ترویج فرهنگ نماز است که بسیاری از معضلات با این فرهنگ رفع خواهد شد.

حسنی حلم با اشاره به تقدیر از خادمان نماز در این اجلاس ادامه داد: در این بین الگوهای شاخص در زمینه نماز به‌خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای هسته‌ای که الگوی موفق در موضوع نماز بودند، معرفی می‌شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان بیان کرد: پنج کمیته‌ مختلف ذیل این اجلاس تشکیل شد و ۱۰۷۰ اثر در زمینه نماز دریافت شد که با داوری ۱۱ نفر از داوران اصحاب فرهنگ و هنر و سینمایی مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد همدان مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت ۲۷ نفر به‌عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

وی یادآور شد: جشنواره «اذان منتظران» در ابتدای سال برگزار شد که یکی از برنامه‌های ماندگار در زمینه نماز بود و جشنواره فجر تا فجر برگرفته از این جشنواره برگزار شد.

انتهای پیام
captcha