توجه به کیفیت آموزشی؛ رمز اصلی ماندگاری آموزش و پرورش
کد خبر: 4123725
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

توجه به کیفیت آموزشی؛ رمز اصلی ماندگاری آموزش و پرورش

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان رمز اصلی ماندگاری آموزش‌وپرورش را در عصر توسعه‌یافتگی توجه به کیفیت آموزشی برشمرد و گفت: یکی از گلوگاه‌های اصلی کیفیت‌بخشی که بسیار بنیادی بوده و اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

طالب محمدی، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان امروز، سوم اسفند در نشست تخصصی مدیران مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله رشد تربیتی که در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: 24 هزار نوآموز استان در 14 پایگاه ثابت و 2 پایگاه سیار از لحاظ سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی سنجش می‌شوند.

محمدی رمز اصلی ماندگاری آموزش‌وپرورش را در عصر توسعه یافتگی توجه به کیفیت آموزشی برشمرد و افزود: یکی از گلوگاه‌های اصلی کیفیت‌بخشی که بسیار بنیادی است اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

وی برنامه سنجش را به عنوان یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت‌بخشی در نظام‌های آموزشی دانست و بیان کرد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش‌و‌پرورش و خروجی آن کیفیت‌بخشی نظام آموزشی و پرورشی است.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان افزود: آموزش‌و‌پرورش یکی از حقوق حقه و اساسی انسان‌ها است و کار اصلی آن به عنوان یک نهاد اجرایی زمینه‌سازی است تا تمام کودکان با توجه به استعدادها، توانایی‌ها و محدودیت‌های خود از حقوق حقه آموزشی و پرورشی برخوردار شوند.

وی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان ورود به مدرسه وایجاد یک بانک اطلاعاتی از نارسایی ها و نقاط ممتاز این جامعه هدف در ابعاد مختلف جسمانی، روانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی با ابزارهای مختلف و ارزیابی آمادگی تحصیلی آنان ذکر کرد.

محمدی ادامه داد: این اطلاعات وخصوصیات با هدف برنامه‌ریزی آموزشی ودرسی مناسب متناسب با توانمندی و نیازهای نوآموزان، جای دهی مناسب آموزشی، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش‌و‌پرورش قرار می‌گیرد تا با برنامه‌ریزی آموزشی مناسب با این نوآموزان مواجه شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی نیم درصد جمعیت دانش‌آموزی را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: دقت در انجام آزمون‌ها و تست‌های تخصصی مهم است و داده‌های که در برنامه سنجش به دست می‌آید محرمانه نیستند و باید اشاعه داده شوند و در اختیار معلمان قرار گیرند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان گفت: امسال و در رویکرد جدید پایگاه‌های سنجش به جای مدارس در مراکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری برپا شده‌اند که با رسالت و وظایف این مراکز هماهنگ‌تر است.

وی در پایان ارتباط‌گیری مناسب با اولیا و نوآموزان، مدیریت بهینه پایگاه، حفظ نظم و شاداب‌سازی محیط را به عنوان امور مهم و حائز اهمیت برشمرد.

انتهای پیام
captcha