بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ زندانی کرمانی با عفو رهبر معظم انقلاب آزاد می‌شوند
کد خبر: 4123767
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ زندانی کرمانی با عفو رهبر معظم انقلاب آزاد می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مشمولان عفو معیاری اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان از مرز ۳ هزار نفر گذشت، گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از زندان‌ها آزاد می‌شوند و مابقی مشمول تقلیل مجازات خواهند شد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: مشمولان عفو معیاری اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان از مرز سه هزار نفر گذشته است. البته کار بررسی پرونده‌های متهمان و محکومان همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه براساس عفو اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از زندان‌ها آزاد می‌شوند و مابقی مشمول تقلیل مجازات خواهند شد، تصریح کرد: در عفو اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سارقان مستثنی شده‌اند؛ سرقت مشکل جدی جامعه است و باید در برخورد با آن جدیت و قاطعیت لازم وجود داشته باشد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان افزود: در مقابل جرم‌ سرقت نباید بی‌تفاوت بود زیرا جرم سرقت امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کند و در صدور دستورات قضایی و قرارهای تأمین باید به ابعاد و تأثیرات این جرم در جامعه توجه شود.

وی با اشاره به انتظار مردم از دستگاه قضایی به‌منظور رفع مشکلات آنها، تصریح کرد: دادسرا پیشانی دستگاه قضایی در پرونده‌های کیفری است و این بخش در مرکز استان اهمیت ویژه‌تری دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تأکید بر بهره‌گیری حداکثری از زمان برای رسیدگی به پروندها و رفع مشکلات مردم، بیان کرد: ۱۳ هدف برای برنامه‌های سال ۱۴۰۲ دیده شده است و با تبیین این برنامه‌ها، هر فرد باید نقش خود در تحقق این برنامه‌ها را شناخته و به آن عمل نماید.

حجت‌الاسلام حمیدی، موضوع نظارت بر ضابطین را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: پرهیز از صدور آرای مبهم به منظور تسریع روند پیگیری پرونده‌ها در اجرای احکام نیز باید همواره مد نظر قرار گیرد و اجرای عدالت باید به دست قضات توانمند دستگاه قضایی به بهترین شکل ممکن محقق شود.

 

انتهای پیام
captcha