جهاد تبیین با اتخاذ رویکرد تربیتی محقق می‌شود
کد خبر: 4124956
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

جهاد تبیین با اتخاذ رویکرد تربیتی محقق می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به جهاد تبیین و نقش آن در تربیت گفت: جهاد تبیین با اتخاذ رویکرد تربیتی و توجه ویژه به سند تحول بنیادین محقق می‌شود.

همایش طلایه داران امور تربیتی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، در همایش «طلایه‌داران عرصه امور تربیتی» آموزش‌و‌پرورش کردستان که دیروز، هشتم اسفند در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی گفت: امروز سالروز تأسیس نهادی است که قدمتی به تاریخ انقلاب دارد؛ نهادی که همواره منشا برکت بوده و در طول این مدت بزرگ مردانی را تحویل جامعه داده است.

وی با اشاره به اینکه تربیت و نهاد امور تربیتی اساس نظام تعلیم و تربیت و مورد تأکید بزرگان دین و انقلاب بوده است، افزود: این امر در اسناد فرادستی آموزش و پرورش به ویژه درسند تحول بنیادین بسیار مورد تأکید قرار گرفته و در تمامی ساحت‌های شش گانه سند، تربیت جزء لاینفک و تفکیک‌ناپذیر آن است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به مسئله جهاد تبیین و نقش آن در تربیت بیان کرد: جهاد تبیین با اتخاذ رویکرد تربیتی و توجه ویژه به سند تحول بنیادین محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تربیت محدود به زمان و مکان خاصی نیست، افزود: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین ارجح و اهم مسائل است که جز با داشتن رویکرد تربیتی و توجه ویژه به ساحت‌های شش گانه سند تحول مبتنی بر تربیت اسلامی محقق نخواهد شد.

ناظمی‌جلال در پایان یادآور شد: شما امروز وظیفه سنگینی را بر عهده دارید و آن هم این است که مقوله تربیت را تنها به زمان خاص و مکان خاص محدود نکنید بلکه همواره و در هر زمان و مکانی که فرصت دست داد به این امر بپردازید.

ضرورت اشاعه اخلاق اسلامی در جامعه

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج و نماینده مجلس خبرگان رهبری در این نشست ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: «هرگاه از کنار باغ های بهشت عبور کردید از آن برای خود توشه‌ای برگیرید» از آن حضرت پرسیدند: منظورتان از باغ‌های بهشت کدام است؟ فرمودند: مجلس تعلیم و تربیت، لذا شما بزرگوارانی که در نظام تعلیم و تربیت مشغول به خدمت هستید در باغ‌هایی از بهشت هستید و باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید که هم خودتان و هم دیگران بیشتر نفع ببرند.

وی افزود: برای بشر همواره سه سؤال مطرح بوده است و آن هم این بوده که از کجا آمده، چرا آمده و به کجا می رود؟ پاسخ دادن به این سؤال‌ها هدف نهایی و غایی خلقت بشر است و ذکر این نکته در پاسخ این سؤال‌ها کافی است که بدانیم پیامبر عظیم‌الشأن اسلام که عزیزترین مخلوق خداوند متعال است، برای تعالی مکارم اخلاقی آمده بود.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه دارا بودن اخلاق اسلامی و اشاعه آن در جامعه بیان کرد: اخلاق اسلامی مقوله‌ای است که جز با همراهی شریعت اسلامی پیاده نخواهد شد لذا این مهم مؤید این است که دین اسلام زیر بنای تمام شاخص‌های جامعه اسلامی به ویژه اخلاق و تربیت است.

ماموستا رستمی با اشاره به سیره نبی مکرم اسلام گفت: زندگی پیامبر(ص) خود بزرگترین دانشگاه بشر برای آموختن نحوه تربیت در ابعاد مختلف است و به همین دلیل است که دشمنان اسلام همواره سعی در از بین بردن راه و روش ایشان دارند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت خانه، مدرسه و جامعه به عنوان مکان های مهم در تربیت انسان یادآور شد: هیچ گاه نباید از تأثیرات مهم این چهار مکان غافل شد چرا که خلل در تربیت ارائه شده در هر کدام از این مکان‌ها، سبب ایجاد اشکال در سایر مکان ها نیز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha