اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» در مدارس لرستان
کد خبر: 4125062
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» در مدارس لرستان

معاون فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه براساس سند تحول بنیادین هر دانش‌آموز باید حداقل یک مهارت یاد بگیرد، گفت: در این راستا طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» در مدارس استان اجرا می‌شود.

امین رسولی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امین رسولی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان، امروز، 9 اسفندماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی این استان اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای تشریح اقدامات تربیتی آموزش و پرورش در جهت توسعه و پیشرفت نظام آموزشی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش لرستان در حوزه برنامه‌های قرآن و عترت پیشرفت قابل توجهی داشته است، ادامه داد: پایه‌ریزی برنامه‌های قرآنی در مقاطع تحصیلی با اولویت مقطع ابتدایی و با تنوع آموزشی در حوزه قرآن است.

رسولی با اشاره به اینکه براساس سند تحول بنیادین هر دانش‌آموز باید حداقل یک مهارت یاد بگیرد، گفت: در این راستا طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» با هدف تقویت مهارت‌آموزی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول در مدارس لرستان اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح «سکوی ایران قوی» در کانون‌های تربیتی آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: این طرح در راستای شناسایی استعداد برتر در مناطق 24گانه آموزش و پرورش لرستان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث فرهنگی هنری مغفول مانده؛ حضور کمرنگ هنرمندان در این برنامه‌هاست که در این راستا هیئت اندیشه‌ورز هنری و فرهنگی را تشکیل دادیم و با نگاه به مقوله فرهنگ و هنر جلسات خوبی را برگزار کردیم.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به افتتاح اردوگاه دانش‌آموزی با هدف توسعه فعالیت‌های اردویی دانش‌آموزان گفت: در سال‌ تحصیلی جاری مجوز ۳۵۰ اردوی دانش‌آموزی با حضور ۴۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس آموزش و پرورش لرستان برگزار شده و تا پایان سال‌ تحصیلی این روند ادامه دارد.

رسولی شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان را برنامه کاری معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان برشمرد و با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی مواکب حسینی متعددی در سطح استان برپا شد که از بازخورد خوبی برخوردار بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه در بستر فرهنگی حضور هنرمندان کمرنگ شده است، هیئت اندیشه‌ورز فرهنگی هنری تشکیل شده و از این هیئت در جهت پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین استفاده و تاکنون کلاس‌های کارگاهی هنری برگزار شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه در پویش ملی کتابخوانی «هیستوری» که در سطح مدارس حال انجام است، لرستان رتبه سوم کشور را دارد، گفت: در حال حاضر 10 هزار دانش‌آموز در این پویش شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان لرستان در جشنواره فرهنگی و هنری ۶۸ رتبه کشوری و در پرسش مهر ریاست جمهوری ۱۱ رتبه کشوری را کسب کرده است، ادامه داد: در ۱۳ آبان شاهد حضور باشکوه دانش‌آموزان نسبت به سنوات اخیر بودیم؛ در این راهپیمایی نمایشگاه‌های دانش‌آموزی برپا و گروه‌های سرود متعدد اجرای برنامه داشتند.

رسولی با بیان اینکه واحد امور تربیتی آموزش و پرورش لرستان در ارزیابی عملکرد در ۱۱ شاخص، رتبه دوم کشوری را کسب کرده است، ادامه داد: استان لرستان در جشنواره تجارب برتر آموزش و پرورش مقام دوم کشوری را کسب کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه در حوزه پرورشی ۶۰۰ معاون، ۷۰۰ مربی و ۴۰۰ مشاور پرورشی فعالیت دارند و جامعه آماری خوبی را تشکیل داده‌اند، گفت: در قالب طرح «سودای بندگی» که با هدف ارتباط دانش‌آموزان با نماز جمعه در حال برگزاری است هر هفته بخشی از دانش‌آموزان سطح استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha