توجه به نیاز مخاطب؛ از عوامل مهم در توسعه فرهنگ مطالعه
کد خبر: 4125882
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

توجه به نیاز مخاطب؛ از عوامل مهم در توسعه فرهنگ مطالعه

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی سقر با اشاره به لزوم توجه به نیازهای مخاطبان در کتابخانه‌های عمومی، گفت: توجه به نیازهای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی یکی از عوامل مهم در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است.

انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز

به گزارش ایکنا از کردستان، جعفر توان، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی سقر در انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که امروز، 13 اسفند در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: توجه به نیازهای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی یکی از عوامل مهم در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی افزود: بر این اساس متولیان کتابخانه‌های عمومی در شهرستان می‌توانند بخشی از سهم نیم درصد واریزی شهرداری به حساب انجمن را به منظور غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های اختصاص دهند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی سقر توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی را از نیازهای مهم حوزه مطالعه در شهرستان سقز برشمرد و بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های پارک شکوفه و لاله به منظور استفاده علاقه‌مندان باید در اولویت فعالیت‌های فرهنگی شورا و شهرداری قرار گیرد.

وی خواستار حمایت بیشتر شهرداری و شورای اسلامی از این نهاد فرهنگی شد و گفت: کتاب و کتابخانه از ارکان مهم در توسعه فرهنگی هستند و باید دستگاه‌های مختلف از این بخش به خوبی حمایت کنتند.

توان با تبریک سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله تجلیل از نویسندگان و مفاخر شهرستان، در روزهای آتی مورد توجه انجمن کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.

سمیه ایزدیار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز در این جلسه با اشاره به فعالیت 15 باب کتابخانه عمومی در شهرستان، بیان کرد: از این تعداد پنج باب نهادی و 10 باب دیگر مشارکتی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به 60 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی سقز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، افزود: همچنین نزدیک به هفت هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز زیربنای کتابخانه‌های عمومی سقز را 6 هزار و 300 متر مربع ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد افزایش شاخص‌های کتابخوانی در شهرستان باشیم.

انتهای پیام
captcha