جشن نیمه شعبان در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4125884
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

جشن نیمه شعبان در همدان برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) جشن 15 کیلومتری نیمه شعبان در این استان برگزار می‌شود.

جشن 15 کیلومتری نیمه شعبان همدانرضا ویسی، مدیر روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت بقیة‌الله(عج) جشن بزرگ 15 کیلومتری نیمه شعبان در این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های همدان، ملایر،‌ تویسرکان، بهار، فامنین،‌ نهاوند، کبودرآهنگ، رزن و اسدآباد آماده اجرای این رویداد بزرگ می‌شوند، افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی در 29 دی‌ماه، برگزاری جشن خیابانی امثال جشن 10 کیلومتری عید غدیر و برنامه‌هایی که بر حفظ سرزندگی، شادابی و خشنودی مردم می‌شود در دستور کار قرار گرفت.

ویسی با اشاره به اینکه برگزاری این جشن کاملا مردمی است، گفت: مجموعه‌های مردمی برای برگزاری رویداد متفاوتی با عنوان «مهمانی 15 کیلومتری نیمه شعبان» دور هم جمع شده تا در شهرستان‌های تابعه این جشن سراسری که مجموعا بالای 15 کیلومتر است را برگزار کنند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌ها و نهادهای مختلف بستر لازم برای اجرای این برنامه را فراهم کرده‌اند، یادآور شد: در واقع میاندار این مراسم مردم، ستادهای مردمی، هیئت‌های مذهبی و دیگر مجموعه‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی هستند.

ویسی اظهار کرد: مداحی، برپایی غرفه‌های متعدد ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه‌های فرهنگی، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی، اجرای پویش‌های مختلف با موضوع مهدویت و… از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته‌ شده در این جشن خیابانی است.

ویسی افزود: این مراسم 17 اسفندماه همزمان با سالروز ولادت صاحب‌الزمان(عج) از ساعت 15 تا 19 در میدان امام خمینی(ره) تا پیاده‌راه اكباتان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محل برگزاری این جشن در سایر شهرستان‎‌های استان نیز گفت: میدان امام خمینی(ره) تا خیابان خیام ملایر، میدان شهید هرمزی تا سالن الغدیر تویسركان، میدان امام(ره) تا میدان شریعتی نهاوند، از میدان آزادگان تا میدان بهار در شهرستان بهار، 18متری چمران و از مسجد جامع تا مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) رزن محل برگزاری این جشن‌ 15 کیلومتری است.

ویسی بیان کرد: این جشن همچنین در میدان امام حسین(ع) تا میدان امام(ره) كبودراهنگ، از چهارراه پارک تا چهارراه شهدای فامنین، میدان ولایت تا میدان شهید بهشتی مریانج، از مسجد صاحب‌الزمان(عج) تا مصلی جورقان و محوطه بوستان بعثت قهاوند برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha