نسخه شفابخش مشکلات جامعه اقامه نماز است
کد خبر: 4126233
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

نسخه شفابخش مشکلات جامعه اقامه نماز است

استاندار فارس با بیان اینکه اگر وضعیت مدارس و دانشگاه و خانواده را آسیب‌شناسی کنیم،‌ مشاهده خواهیم کرد که هر کدام از این ارکان در جامعه مشکلاتی دارند، گفت: نماز درمان تمام دردها و نسخه شفابخش تمام مشکلات این سه جامعه است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 14 اسفندماه در هشتمین اجلاس سراسری نماز استان با اشاره به در پیش رو بودن سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: منجی عالم بشریت مفهوم بالایی است که نشان می‌دهد عالم بشریت دچار مشکلاتی است و تنها یک نفر می‌تواند آن را نجات دهد و به آن حدی برساند که شایسته است.

وی با تأکید بر اینکه باید هر کاری که زمینه‌ساز ظهور است را انجام دهیم،‌ افزود: امام راحل فرمودند ما در انتظار ظهور خورشید هستیم یعنی در تاریکی به سر می‌بریم.

ایمانیه در ادامه به جایگاه نماز در دین اسلام اشاره کرد و افزود:‌ امام حسین(ع) در بحبوحه عاشورا نماز اول وقت اقامه کردند تا نشان دهند که کاری واجب‌تر از نماز نیست و حتی در جنگ اقامه نماز می‌کنند لذا اگر ما شیعه و دوستدار اهل بیت(ع) هستیم باید به این سیره آن حضرت تأسی کنیم و بدانیم کاری واجب‌تر از نماز نیست.

استاندار فارس با بیان اینکه اجلاسیه امسال به نام نماز، مدرسه، دانشگاه‌، خانواده و معلمان آینده نامگذاری شده است، گفت: اگر وضعیت مدارس و دانشگاه و خانواده را آسیب‌شناسی کنیم،‌ مشاهده خواهیم کرد که هر کدام از این ارکان در جامعه مشکلاتی دارند و جامعه بدون مشکل وجود ندارد و هر جامعه‌ای مشکلات خاص خود دارد که معتقدم نماز درمان تمام دردها و نسخه شفابخش تمام مشکلات این سه جامعه است.

وی با یادآوری آیات قرآن کریم گفت:‌ خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کند که نماز انسان را از فحشا و منکرات دور می‌کند یعنی نمازی مورد قبول خداوند است که بتواند این ویژگی را در انسان ایجاد کند البته نمازی که برای رفع تکلیف است هم به جای خود ارزشمند است اما کافی نیست و تنها نمازی موجب صعود انسان می‌شود، مورد قبول قرار می‌گیرد.

ایمانیه از مدیران استان خواست تا آسیب‌های سازمان خود را بررسی کرده و ببینند آیا می‌توانند آن‌ها را با ترویج فرهنگ نماز برطرف کنند یا خیر و سپس افزود: ساعت‌ها صرف جلسات مختلف می‌کنیم اما برای اقامه نماز چنین نمی‌کنیم لذا باید وظیفه خود را در رابطه با اقامه نماز و فراهم کردن شرایط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام دهیم.

استاندار فارس گفت:‌ اگر اقامه نماز را درست انجام دادیم بهتر می‌توانیم مشکلات را حل کرده و پیشرفت و توسعه و آرمان‌هایی که مقدمه‌ساز ظهور هستند را فراهم کنیم لذا اقامه نماز به صورت صحیح زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید خودمان را برای ظهور انسانی که قرار است همه بشریت را از ظلم و ستمی و تباهی نجات دهد، آماده کنیم، یکی از بهترین راه حل‌ها برای این کار را اقامه نماز عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha