راه‌یابی نمایش «آمدن بهار» به بخش پایانی جشنواره بین‌المللی هنرهای مشهد
کد خبر: 4126300
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

راه‌یابی نمایش «آمدن بهار» به بخش پایانی جشنواره بین‌المللی هنرهای مشهد

نمایش خیابانی «آمدن بهار» تولید واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان به کارگردانی مشترک سمیراسلیمانی و کاوه محمدزاده به بخش پایانی دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای شهر مشهد راه پیدا کرد.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: با اعلام دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، 160 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از بررسی آثار در دو مرحله 15 اثر را به بخش نهایی و اجرایی جشنواره معرفی کردند.

وی افزود: در این میان نمایش «آمدن بهار» به نویسندگی امیر زارع‌زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی کاری از واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان دیده می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: نمایش خیابانی «آمدن بهار» تولید واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان به کارگردانی مشترک سمیراسلیمانی و کاوه محمدزاده به بخش پایانی دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای شهر مشهد راه پیدا کرده است.

وی افزود: این هنرمند کردستانی در این نمایش آیین‌ها و رسوم و سنن قدیمی با بهره‌مندی از ویژگی‌های فرهنگی و زبانی منطقه کردستان و استفاده از موسیقی کُردی استقبال مردم کردستان از آمدن بهار را در قالب یک نمایش خیابانی به تصویر در آورده است.

یادآور می‌شود؛ پدرام سلیمانی، امیر حسینی، حیدر فتحی، کاوه محمدزاده، صبا شاه محمدی، هادی فتحی به عنوان بازیگر به همراه دیگر عوامل از 17 اسفند لغایت 3 فروردین‌ماه 1402 در مکان‌های مشخص شده از جمله آرامگاه فردوسی این نمایش را به اجرا می‌گذراند.

انتهای پیام
captcha