مشکل نبود نمازخانه بین‌راهی در کردستان پیگیری شود
کد خبر: 4126416
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

مشکل نبود نمازخانه بین‌راهی در کردستان پیگیری شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان با تأکید بر آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز، گفت: مشکل نبود نمازخانه در راه‌های مواصلاتی استان باید به‌طور جد پیگیری شود.

اکبر عظیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر عظیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان، امروز، ۱۵ اسفند در اجلاسیه استانی نماز با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان گفت: هدف از برگزاری این اجلاسیه ایجاد یک موج، فضاسازی و تذکر و یادآوری به مسئولان و دست‌اندرکاران نماز است.

وی با اشاره به آیه 41 سوره حج که می‌فرماید: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ؛ همانان که اگر آنان را در زمین قدرت و تمکّن دهیم، نماز را برپا می دارند، و زکات می پردازند، و مردم را به کارهای پسندیده وا می‌دارند و از کارهای زشت بازمی‌دارند؛ و عاقبت همه کارها فقط در اختیار خداست»، افزود: تمام فعالان عرصه اقامه نماز مشمول این آیه قرآن خواهند شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان با اشاره به اینکه نماز فصل مشترک تمام پیامبران و انبیای الهی بوده است، بیان کرد: در این راستا نظام مقدس انقلاب اسلامی به این فریضه توجه جدی دارد.

وی افزود: در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز نباید منتظر یک معجزه باشیم چراکه نماز یک کار فرهنگی بوده و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مداوم و کار فرهنگی اثرگذار است.

عظیمی با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز به تنهایی نمی‌تواند در این بخش موفق باشد، گفت: ستاد اقامه نماز از توانایی کافی برای توسعه فرهنگ نماز برخوردار نیست، لذا برای ترویج و توسعه اقامه نماز باید تمام دستگاه‌ها دست به دست هم داده و تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند تا در این بخش اقدامات اثرگذاری صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: اگر ما امروز نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم یکی از راهکارهای مقابله با این امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز بین تک‌تک افراد جامعه است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان با تأکید بر آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: مشکل آماده کردن زیرساخت‌ها شامل مساجد و نمازخانه در راه‌های مواصلاتی استان باید به طور جد پیگیری شود چراکه ما در بحث نمازخانه‌های رسمی در راه‌های مواصلاتی بسیار عقب هستیم.

وی به نبود نمازخانه در تعدادی از مدارس استان اشاره کرد و یادآور شد: در امر نبود نمازخانه در مدارس استان، اداره توسعه و نوسازی مدارس استان کردستان باید ورود کرده و تلاش خود را برای بحث ترویج نماز به کار گیرد.

انتهای پیام
captcha