نشست تخصصی «مهدویت و انتظار از دیدگاه مذاهب اسلامی» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4126537
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

نشست تخصصی «مهدویت و انتظار از دیدگاه مذاهب اسلامی» در کردستان برگزار شد

نشست تخصصی «مهدویت و انتظار از دیدگاه مذاهب اسلامی» با حضور حجت‌الاسلام محمدامین بالادستیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز، 15 اسفند در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برگزار شد.

نشست تخصصی مهدویت و انتظار از دیدگاه مذاهب اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمدامین بالادستیان، استاد حوزه و دانشگاه در نشست تخصصی «مهدویت و انتظار از دیدگاه مذاهب اسلامی» که امروز، 15 اسفند در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برگزار شد، گفت: اهل سنت و اهل تشیع به قطعی بودن ظهور امام زمان(عج) معتقد بوده و هستند لذا این موضوع باید به عاملی برای حفظ وحدت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه ولادت امام زمان(عج) پرچالشی‌ترین موضوع بین تشیع و تسنن است، افزود: یکی از محورهای مشترک در روایات اهل سنت و تشیع درباره مهدویت، نام و نسب امام مهدی است که هر دو مذهب آن امام را از اهل بیت پیامبر(ص) و نسل امیرالمومنین(ع) می‌دانند.

این استاد حوزه و دانشگاه، دیدگاه مشترک تشیع و تسنن در این زمینه را مربوط به سیمای امام مهدی(عج) دانست و بیان کرد: بر اساس روایات اهل سنت و تشیع، یاران امام مهدی حلقه‌ای ۳۱۳ نفره هستند که در مسجدالحرام با حضرت ولی عصر بیعت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید چهره منجی را همراه با حفظ وحدت بشناسانیم و معرفی کنیم، گفت: این مهم نیازمند توجه به قرآن، سنت و روایات است.

حجت‌الاسلام بالادستیان افزود: اهل سنت در کردستان در بحث مهدویت اعتقاد عمیقی دارند و باید این موضوع بررسی و مشترکات آن با تشیع رسانه‌ای و اشاعه شود.

وی با بیان اینکه بحث موعود و آخرالزمانی فقط مربوط به مسلمانان نیست، اظهار کرد: برخی صاحب‌نظران غربی نیز درباره این موضوع کتاب و مقاله نوشته‌اند و شاید بهتر از ما عمل کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه، در پایان یادآور شد: گاهی جامعه با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شود که در کنار مطالبه‌گر بودن از دولت و مسئولان، باید زندگی خودمان را هم مروری کنیم، چرا که برخی از مشکلات و گرفتاری‌ها به عدم توجه به معنویات بر می‌گردد.

انتهای پیام
captcha