موانع کار برای مشارکت بخش خصوصی تسهیل‌ شود
کد خبر: 4126626
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
آیت‌الله مصطفی محامی:

موانع کار برای مشارکت بخش خصوصی تسهیل‌ شود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در استان ندارند و از عدم همکاری و چالش‌های سرمایه‌گذاری در استان به شدت گلایه‌مند هستند، باید موانع کار برطرف شده و برای مشارکت بخش خصوصی تسهیل‌گری انجام شود.

آیت‌الله محامی امام‌جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، امروز، 16 اسفندماه در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، ارتباطات بین‌المللی، امکانات و تجهیزات بنادر و سیستم حمل و نقل را از عوامل مؤثر در کار دانست و گفت: باید برای تکمیل پروژه راه‌آهن سرمایه‌گذاری ویژه صورت گیرد و با شتاب در فعالیت‌های مختلف تأخیر گذشته را جبران کنید و دستگاه‌های مختلف نیز باید پشتیبانی لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، ادامه داد: براساس گزارش‌های ارائه شده حرکت در مسیر توسعه فعالیت‌های دریایی آغاز شده و عامل خوشحالی است اما متأسفانه علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری و تعبیر سواحل مکران به گنج‌پنهان و نیز مصوبات مختلف در این خصوص اما همچنان حرکت‌ها در این حوزه کند پیش می‌رود.

آیت‌الله محامی با بیان اینکه در این جهت ظرفیت‌ها بالا و نیاز فراوان است اما با حرکت لاک‌پشتی مواجه و نیازمند توجه و اهتمام بیشتر مسئولان استان و کشور هستیم، خواستار اطلاع‌رسانی خدمات صورت گرفته با مردم شد و گفت: در میان خبرهای ناگواری که مردم می‌شنوند باید به ارائه خدمات نظام بپردازید آن هم گزارش‌های واقعی تا سبب دلگرمی مردم باشد.

وی بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و دیپلماسی فعال تأکید کرد و افزود: همه مسئولان و مردم باید همکاری لازم را صورت دهند از این جهت که بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در استان ندارند و از عدم همکاری و چالش‌های سرمایه‌گذاری در استان به شدت گلایه‌مند هستند، باید موانع کار برطرف شده و برای مشارکت بخش خصوصی تسهیل‌گری انجام شود.

امام‌جمعه زاهدان گفت: متأسفانه در سیستان و بلوچستان بسیاری از افراد به مشاغل کاذب روی آورده و فرهنگ‌کار آسیب دیده به گونه‌ای که بسیاری از کشاورزان و حتی دستگاه‌های دولتی در تأمین نیروی کار دچار مشکل هستند و استقبالی از سوی جوانان بومی صورت نمی‌گیرد.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: تنوع کار و فعالیت‌ها می‌تواند در بین جوانان رغبت ایجاد کند تا به‌تدریج فرهنگ کار نیز اصلاح شود، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های استان باید رشته‌های خود را مناسب با تراز استان تعریف کنند و به تربیت نیروی متخصص بپردازند تا به‌تدریج به‌کارگیری شوند و چنین کاری سرمایه‌گذاری کلانی برای استان خواهد بود.

همچنین در ابتدای این دیدار، قاسم عسکری‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت‌ گرفته در اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان پرداخت.

انتهای پیام
captcha