بازداشت تیم 4 نفره ناامنی‌های اخیر در فارس
کد خبر: 4126835
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

بازداشت تیم 4 نفره ناامنی‌های اخیر در فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از دستگیری تیم 4 نفره عوامل ناامنی‌های اخیر در استان فارس خبر داد و گفت:‌ بر اساس اقدامات صورت گرفته و کار دقیق اطلاعاتی و رصد هوشمندانه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تیم 4 نفره که اقدام به ناامنی و اخلال در فضاهای ٱموزشی و انعکاس آن به شبکه‌های معاند کرده بودند، دستگیر شدند.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 16 اسفندماه فارس در جمع خبرنگاران از دستگیری تیم 4 نفره عوامل ناامنی‌های اخیر در استان فارس خبر داد و گفت: از ابتدای بروز تهدیدات اخیر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با هدف تعطیلی مراکز آموزش و ایجاد رعب و وحشت و دلهره برای مردم شریف بود دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان با همکاری دستگاه قضا، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های آموزشی کار رصد و بررسی مسائل را  دنبال کردند.

وی افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته و پس از تلاش‌های شبانه‌روزی، کار دقیق اطلاعاتی و رصد هوشمندانه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در آستانه ولادت منجی عالم بشریت موفق شدند تیم 4 نفره که اقدام به ناامنی و اخلال در فضاهای ٱموزشی و انعکاس آن به شبکه‌های معاند کرده بودند، دستگیر کنند.

محبی‌پور بیان کرد: متهمان سابقه‌دار بوده‌اند و در خصوص اقدامات ناامن‌کننده محیط برای مردم شریف از راه‌ها و تکنیک‌ها و همچنین اقلامی به جهت ایجاد رعب و وحشت استفاده می‌کردند که بحمدالله توسط مامورین اطلاعات سپاه استان کشف و دستگیر شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه محور این ماموریت مجموعه سپاه پاسداران استان فارس بوده است و تحقیقات توسط تیم‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی در حال انجام است، گفت: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه امنیتی اطلاعاتی چشمان بیدار نظام جمهوری اسلامی است و با حداکثر توان توطئه‌‌ها را علیه نظام و مردم رصد می‌کند.

وی در خصوص علت تاخیر در این فقره کشف نیز تصریح کرد: توطئه‌های دشمن پیچیده است و متاسفانه از عناصر فریب خورده که غالبان پوشش مردم عادی هستند، سوءاستفاده می‌شود.

محبی‌پور  با تأکید بر اطمینان از اراده و توان و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) بیان کرد: همه عناصر اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی در کنار مردم و در مسیر دفاع از کشور با حداکثر ظرفیت‌ها جهت امنیت کشور تلاش شبانه‌روزی خواهند کرد.

وی یادآور شد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه در این موضوع به جهت اهمیت آن که با جوانان و نوجوانان این مرز و بوم و تهدید امنیت روانی مردم در ارتباط است، هیچ‌گونه عفو و بخشودگی وجود نخواهد داشت  و با تمامی عوامل برهم زننده امنیت مردم عزیز  با قاطعیت برخورد خواهد شد البته برخی موارد که جنبه غیرمعاندانه داشته هم به دست آمده و افراد مرتبط ارشاد شدند. نکته مهم این است که با حفظ آرامش و دوری از هرگونه اضطراب و استرس این مساله به خوبی مدیریت می‌شود و با هوشمندی مردم از عبور میکنیم.

معاون استاندار فارس بیان کرد: از مجموع دانش‌آموزان و کادر آموزشی که در معرض القا و تعرض سلامتی قرار گرفتند کمتر از ۵ درصد و عمدتا به‌دلیل وجود بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم نیاز به بستری موقت در مراکز درمانی پیدا کردند.

انتهای پیام
captcha