طراحی و راه اندازی سامانه ارزیابی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در خراسان شمالی
کد خبر: 4128086
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

طراحی و راه اندازی سامانه ارزیابی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در خراسان شمالی

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از طراحی و راه اندازی سامانه ارزیابی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در این استان خبر داد.

طراحی و راه اندازی سامانه ارزیابی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در خراسان شمالیحجت الاسلام رضا احمدی‌فر، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: سامانه ارزیابی نمازخانه‌های بین راهی در این استان در حال شکل گیری بوده و با توجه به قابلیت‌ها این نرم افزار در نظارت بر نماز خانه‌های بین راهی، قرار بر این است تا این امر در سراسر کشور نیز اجرایی شود.

حجت الاسلام احمدی‌فر افزود: متولی مساجد بین راهی، دستگاه‌ها و سازمان‌هایی همچون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری‌ها، میراث فرهنگی و اوقاف هستند اما برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی به وضعیت مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان اشاره کرد و ادامه داد: نمازخانه‌هایی که در مجتمع‌های بین راهی واقع شده‌اند اغلب دارای شرایط مناسب هستند اما آنهایی که قدیمی بوده یا در جنب غذاخوری‌های بین راهی واقع شده‌اند امکانات کمی داشته و از نظر بهداشتی نیاز به به توجه بیشتری دارند.

وی بیان کرد: سامانه نظارت و ارزیابی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی این امکان را فراهم می‌کند تا ارزیابان و ناظران نتیجه بازدیدهای خود را در آن بارگذاری کنند و این اطلاعات در هر زمان قابل دسترسی است.

به گفته حجت الاسلام احمدی فر، همچنین این امکان در سامانه وجود دارد که نظارت مردمی نیز در آن به ثبت برسد.

 

خبرنگار: غلامرضا مینا

انتهای پیام
captcha