ارتباط ایران و عربستان؛ نویدبخش آینده‌ای روشن برای جهان اسلام
کد خبر: 4128679
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

ارتباط ایران و عربستان؛ نویدبخش آینده‌ای روشن برای جهان اسلام

امام جمعه سنندج با اشاره به برقراری ارتباط ایران و عربستان گفت: برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورهای ایران، عربستان و مصر نویدبخش آینده‌ای روشن و رشد و توسعه هر چه بیشتر جهان اسلام خواهد بود.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 26 اسفند در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج گفت: کشورهای جهان اسلام بایید با برقراری ارتباط تنگا‌تنگ باهم زمینه وحدت و انسجام هرچه بیشتر مسلمانان را فراهم کنند.

وی بر لزوم تقویت وحدت و برادری بین مسلمانان تأکید کرد و افزود: اتحاد و انسجام اسلامی و تقویت این امر جهان اسلام را به سمت آینده‌ای بهتر سوق می‌دهد.

امام جمعه سنندج با اشاره به برقراری ارتباط ایران و عربستان بیان کرد: برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورهای ایران، عربستان و مصر نویدبخش آینده‌ای روشن و رشد و توسعه هر چه بیشتر جهان اسلام خواهد بود.

وی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری ارتباط سیاسی با عربستان، ملت‌های اسلامی را بیش از پیش به هم نزدیک می‌کند و این مهم قابل تقدیر است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه هیچ مرزی بین مسلمانان وجود ندارد، ادامه داد: دشمنان همواره به دنبال ایجاد فتنه و تشتط بین کشورهای اسلامی هستند، بنابراین باید هوشیار بود و در مسیر وحدت و انسجام گام برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر تلاش جدی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی تأکید کرد و گفت: تأمین معیشت و رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم، به امنیت پایدار و توسعه کشور کمک خواهد کرد.

امام جمعه سنندج با تبریک سال نو خورشیدی، افزود: مردم مهمان‌نواز استان کردستان مثل سابق از مسافران نوروزی به بهترین شیوه استقبال کنند و باردیگر میزبان خوبی برای سایر هموطنانمان باشند.

وی در پایان با تقدیر از تلاش و خدمات دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام تعطیلات نوروز یادآور شد: در این ایام پلیس، هلال احمر، شهرداری، اورژانس، سپاه، بسیج و رسانه‌ها به صورت شبانه روز به مردم استان و مهمانان نوروزی خدمات ارزنده‌ای ارائه‌می‌دهند.

انتهای پیام
captcha