پایتخت نوروز جهان میزبان جشن سال‌ نو می‌شود
کد خبر: 4128817
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

پایتخت نوروز جهان میزبان جشن سال‌ نو می‌شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: سنندج، پایتخت نوروز جهان در روزهای ٢٧ و ٢٩ اسفند میزبان جشن نوروز می‌شود.

منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، ٢٧ اسفند در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: به‌ مناسبت فرارسیدن نوروز و سال نو ویژه‌برنامه موسیقی و هه‌لپرکی با حضور گروه‌هایی از استان‌های کردستان، لرستان، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و همچنین اقلیم کردستان عراق در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: در ویژه‌‌برنامه روز ۲۷ اسفند که در سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری ۲۲ گولان برگزار می‌شود، علاوه برحضور گروه‌های موسیقی و هه‌لپه‌رکی داخل استان، از شهرها و استان‌های لرستان، گیلان، ارومیه و مهاباد گروه‌های موسیقی و هه‌لپه‌رکی حضوری پرشور خواهند داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: گروه‌های موسیقی و هه‌لپه‌رکی سلیمانیه عراق نیز در روز ٢٩ اسفند در ورزشگاه ٢٢ گولان با هنرنمایی خود میزبان مردم شهر سنندج و مسافران و گردشگران خواهند بود.

وی در پایان یادآور شد: این جشن باشکوه با همکاری و مشارکت استانداری کردستان، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری سنندج با اجرای هه‌لپه‌رکی، سوارانه و روشن کردن آتش از ساعت ١٤:٣٠ الی ١٦:٣٠ در شهر سنندج، مرکز استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha