دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان رسما آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4129341
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان رسما آغاز به‌کار کرد

دبیرخانه متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان ویژه نوروز ١٤٠٢ با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروزف یکم فروردین رسما آغاز به‌کار کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

به گزارش ایکنا از کردستان، جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز، یکم فروردین‌ گفت: استان کردستان یکی از مناطق مستعد برای تولید و عرضه صنایع‌دستی در کشور است.

وی افزود: صنایع‌دستی استان کردستان در مراسم افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی در سنندج به‌دلیل متمایز بودن تولیدات آن و دارا بودن ویژگی‌های منحصر به‌فرد، از پیشران‌های توسعه اقتصادی کشور است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: صنایع‌دستی این استان با دارا بودن ویژگی‌های منحصر به‌فرد از جمله بار فرهنگی غنی و متنوع، توانسته است نقش به‌سزایی را در توسعه صنعت گردشگری و شکوفایی اقتصادی کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه ساخته‌های دست هنرمندان صنایع‌دستی کردستان بی‌بدلیل است، ادامه داد: باید با معرفی و بهره‌برداری مناسب از این قابلیت‌ها، گام‌های اساسی در توسعه این صنعت در منطقه برداشته شود.پ

واحدی در ادامه گفت: استان کردستان با تمام داشته‌هایش زیباست و از تمامی مسافران و مردم عزیز کشورم دعوت می‌کنم به این استان سفر کرده و از قابلیت‌های طبیعی و بی‌نظیر این منطقه دیدن کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان و بی‌نظیر در سطح کشور و دنیا نماد فرهنگ، طبیعت و مهربانی است، اظهار کرد: ویژگی خاص این استان وجود وحدت، همدلی و هم‌افزایی مابین تمامی بخش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با استاندار، مدیران ارشد استانی و مجموعه کارکنان این اداره‌کل و بخش‌های خصوصی، به معنای واقعی است.

معاون امور مجلس و حقوقی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: استاندار کردستان از جمله استاندارانی است که با حمایت و توجه خود تأکید ویژه‌ای در توسعه و رونق صنعت گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی گردشگری در کردستان کافی نیست، افزود: فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به ‌منظور جذب بیشتر گردشگران، به‌صورت استانی و ملی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

واحدی بیان کرد: حضور مهندس عزت‌الله ضرغامی در مقام وزارت با سابقه کاری در بخش‌های مختلف فرهنگی، منشاء تحول و پیشرفت برای کشور در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه پایدار گردشگری و رونق اقتصادی به خوبی بهره بگیریم و شاهد تحولات بسیار خوبی در کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha