بیش از ۲۰ هزار گردشگر در کهگیلویه‌وبویراحمد اسکان یافتند
کد خبر: 4129527
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

بیش از ۲۰ هزار گردشگر در کهگیلویه‌وبویراحمد اسکان یافتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: از روز ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۰ هزار و ۳۶۷ گردشگر در این استان اسکان یافتند.

منطقه گردشگری شلالدون باشت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، سعید طالبی‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، دوم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از روز بیست و هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۰ هزار و ۳۶۷ گردشگر در این استان اسکان یافتند.این تعداد گردشگر در هتل‌ها، مهمانسراها، مدارس و اقامتگاه‌های بومگردی استان اقامت کرده‌اند.

وی بیان کرد: از روز 28 اسفندماه سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۶هزار و ۱۶۲ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی استان بازدید کرده‌اند. ۱۷هزار و ۱۷۲ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در روز نخست فروردین بازدید کردند که از این تعداد هفت هزار و۵۲۰ نفر در مکان‌های اقامتی اسکان داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: روستای کریک در شهرستان دنا، منطقه شلالدون باشت، بارگاه حضرت بی‌بی حکیمه(س) در گچساران، آبشار یاسوج و چشمه بلقیس چرام از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات نوروز امسال بوده است.

طالبی‌پور گفت: بیش از ۱۲۰ مجموعه گردشگری در سطح استان شامل اردوگاه‌های تفریحی، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۲ فعال است.۴۹۰ اتاق، متشکل از یک‌هزار و ۶۱۹ تخت در کهگیلویه‌وبویراحمد آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی شده است.

انتهای پیام
captcha