لازمه مهار تورم؛ توجه به مناطق کمتر توسعه‌ یافته
کد خبر: 4129728
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

لازمه مهار تورم؛ توجه به مناطق کمتر توسعه‌ یافته

امام جمعه سنندج لازمه مهار تورم را توجه به مناطق کمتر توسعه‌ یافته دانست و گفت: اگر دولت و مسئولان به این شعار عمل کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشت مردم رفع می‌شود.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، چهارم فروردین در آیین عبادی - سیاسی اولین نماز جمعه 1402 مسجد جامع سنندج با تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان گفت: نمازگزاران از فرصت این ماه، برای توبه و نزدیکی به بارگاه خداوند به بهترین شیوه استفاده کنند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ اتحاد اسلامی به ویژه در این ماه مبارک افزود: مسلمانان باید در این ماه مبارک رمضان کمک به فقرا و تهیدستان را در اولویت امور خود قرار دهند چراکه یکی از ویژگی‌‎های اصلی ماه رمضان درک مستمندان و نیازمندان است.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان «مهار تورم ، رشد تولید» بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال باید تمام تلاش خود را بکار گیرند و با رفع مشکلات موجود زمینه رفاه هرچه بیشتر مردم را فراهم کنند

وی لازمه مهار تورم را توجه به مناطق کمتر توسعه‌ یافته دانست و گفت: اگر دولت و مسئولان به این شعار عمل کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشت مردم رفع می‌شود.

ماموستا رستمی اظهار کرد: نیاز است در چنین مناطقی از جمله کردستان، واحدهای صنعتی بزرگ ایجاد و به توسعه گردشگری و ساماندهی مرز توجه شود.

وی با اشاره به اینکه نخبگان و تحصیلکرده‌ها در تحقق رونق تولید در کشور باید مشارکت داشته باشند، افزود: مسئولان زمینه لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران با پرداخت وام کم‌بهره فراهم کنند، چراکه رفع مشکلات اقتصادی، نیازمند توسعه سرمایه‌گذاری است.

امام جمعه سنندج با اشاره به ثروتمند بودن ایران از لحاظ منابع خدادادی و انسانی اظهار کرد: ظرفیتی مانند دریاچه زریبار مریوان، فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و به دنبال آن توسعه اقتصادی در منطقه است‌.

وی با تقدیر از تلاش پلیس‌راه، هلال احمر، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها به واسطه خدمات شبانه‌روزی در ایام نوروز یادآور شد: امیدوارم مردم استان کردستان با میزبانی از مهمانان نوروزی زمینه جذب گردشگران بیشتری را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha