جشن روزه‌اولی‌ها در حرم حضرت زینب(س) برگزار می‌شود
کد خبر: 4131115
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

جشن روزه‌اولی‌ها در حرم حضرت زینب(س) برگزار می‌شود

مدیر اجرایی حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای نوجوانان، یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت این مجموعه است، از برگزاری جشنی برای روزه‌اولی‌های دختر و پسر خبر داد.

جشن روزه‌اولی‌ها

حجت‌الاسلام محسن صادق‌زاده، مدیر اجرایی حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان برای تمام مسلمانان عید محسوب می‌شود، اظهار کرد: رمضان ماه خداوند متعال و نزول رحمت‌های بی‌منتهای پروردگار است، به‌ویژه برای کسانی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند و از مواهب روزه‌‎داری برخوردار می‌شوند. از طرف دیگر، با توجه به اینکه حرم حضرت زینب مضجع شریف یک بانو در اصفهان است، فعالیت‌های این مجموعه درباره مسائل خانواده برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی افزود: در این راستا، برای دختران و پسران روزه‌اولی جشنی تدارک دیده شده تا در کنار مضجع شریف حضرف زینب(س)، اولین سال روزه‌داری خود را جشن بگیرند و به ‎‎اینکه مشمول روزه واجب و برخورداری از نعمت‌های ماه رمضان شده‌اند، افتخار کنند.

مدیر اجرایی حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) با بیان اینکه این جشن روز چهارشنبه، 16 فروردین در صحن حضرت زهرا(س) از ساعت 16 تا اذان مغرب همراه با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود، گفت: بعد از اذان نیز به سفارش معصومین(ع)، سفره افطار پهن می‌شود و برای افطاری مختصر در خدمت روزه‌اولی‌ها و خانواده‌های آنها خواهیم بود.

وی ادامه داد: ویژگی خاص این برنامه، اجرای آن توسط مجری توانمند صدا و سیما است که شب‌های ماه رمضان، اجرای برنامه سحرگاهی شبکه اصفهان را بر عهده دارد؛ همچنین محمدحسین پویانفر، مداح اهل بیت(ع) برای اجرای سرود روزه‌‎اولی‌ها در برنامه حضور خواهد داشت.

صادق‌زاده ابراز امیدواری کرد که این برنامه، روح امید و علاقه به انجام واجبات و فرامین الهی را در میان نوجوانان ایجاد کند و آنها همراه با سایر مردم احساس کنند که ماه رمضان، عید مسلمانان است و باید با جشن و شادی برگزار شود.

وی بیان کرد: با توجه به محوریت موضوع خانواده در برنامه‌های حرم حضرت زینب، در طول سال برنامه‌های متنوعی ویژه نوجوانان برگزار می‌شود. به همین دلیل، رفت‌وآمد نوجوانان به این مجموعه زیاد است و این حرم به محل امنی برای فعالیت‌های فرهنگی نوجوانان تبدیل شده و خانواده‌ها با خیال راحت، فرزندان خود را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به حرم می‌سپارند.

مدیر اجرایی حرم حضرت زینب خواهر امام رضا(ع) با اشاره به برنامه‌های این مجموعه گفت: مهدکودک حرم با نام پیش‌دبستانی گنجینه با برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متنوع، چند سالی است که فعالیت می‌کند. بیش از ۱۰۰ خادم نوجوان افتخاری دختر و ۱۰۰ خادم نوجوان افتخاری پسر در حرم عضو هستند که هم در برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و معرفت‌افزایی مجموعه شرکت می‌کنند و هم در فعالیت‌هایی مانند رسانه تکریم زائر و غرفه‌های معرفی محصولات فرهنگی مشارکت دارند. دو هیئت مجزا برای نوجوانان پسر و دختر و پاتوق گفت‌وگوی صمیمانه برای دختران همراه با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و اردوهای درون‌شهری و برون‌شهری نیز تشکیل می‌شود.

وی تأکید کرد: در تمام برنامه‌های حرم، مهدکودک آستان نیز فعال است و خادمان افتخاری، فرزندان مادران شرکت‌کننده در برنامه‌های حرم را تحویل گرفته و برنامه‌های متنوعی برای آنها اجرا می‌کنند تا هم خانواده‌ها با آرامش از جلسات مذهبی استفاده کنند و هم کودکان از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بهره‌مند شوند و معارف دینی را آموزش ببینند. برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای نوجوانان، یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت آستان مقدس حضرت زینب(س) است و امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در قبال نسل نو انجام دهیم.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha