حرم حضرت شاهچراغ؛ پربازدید‌کننده‌ترین مکان تاریخی شیراز در نوروز
کد خبر: 4131221
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

حرم حضرت شاهچراغ؛ پربازدید‌کننده‌ترین مکان تاریخی شیراز در نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس از بازدید بیش از یک‌ میلیون  و  522 هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی فرهنگی استان طی ایام نوروز خبر داد و گفت: مرقد مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و آرامگاه حافظ به ترتیب پربازدیدکننده‌ترین مکان‌های تاریخی بودند.

مسجد نصیرالملک شیراز در ایام نوروزبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس سید مؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس امروز، 14 فروردین گفت:‌ یک میلیون و 522 هزار و 381 نفر بازدیدکننده از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا 12 فروردین‌ماه جاری از مکان‌ها و ابنیه تاریخی، فرهنگی فارس بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: آرامگاه حافظ پس از مرقد مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همچنان پربازدیدکننده‌ترین مکان تاریخی است که 405 هزار و 308نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

محسن‌نژاد افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با 292 هزار و 971نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با 255 هزار و 233نفر، ارگ کریم‌خان زند با 162 هزار و 731 نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با 160هزار و 991 نفر به ترتیب بناهای باستانی و تاریخی فارس بوده‌اند که بیش‌تر از آن‌ها بازدید شده است.

انتهای پیام
captcha