استفاده 65 درصدی زائران از مراکز اسکان موقت
کد خبر: 4131248
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی:

استفاده 65 درصدی زائران از مراکز اسکان موقت

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بیشترین استقبال زائران در حوزه اسکان استفاده 65 درصدی از مراکز اسکان موقت بوده است.

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، امروز 14 فروردین‌ماه در سیزدهمین نشست ستاد ارائه خدمات سفر استان که در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد در خصوص آمار اقامت زائران در طول ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین اظهار کرد: در این بازه زمانی ۶ میلیون و ٢٨۵ هزار و ١٧٩ زائر در مشهد اقامت داشتند.

وی در خصوص آمار اسکان در سطح استان افزود:  این رقم در استان به ٧ میلیون و ٢٧٨ هزار و ٩٩٣ نفر اقامت نفر در شب رسیده است.

بیدخوری اظهار کرد: آمار اقامت شبانه زائران در مشهد ۴٩ درصد ظرفیت اقامتگاه‌ها بوده که این آمار ۵٠ درصد اقامتگاه‌های خراسان رضوی را شامل می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: بیشتر زائران از مراکز اسکان موقت استفاده کرده‌اند که ۶۵ درصد را شامل می‌شود و پس از آن رتبه دوم با ٣٢ درصد در اختیار اقامتگاه‌های رسمی و سه درصد در بقیه اقامتگاه‌ها ثبت شده است.

در ادامه این نشست، احسان زهره‌وندی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: امسال٢٣۶ هزار و ۶٧٢ بلیت‌ فروشی برای بازدید از موزه‌های استان انجام شد.

وی گفت:  یک میلیون و ٣٣٨ هزار و ٢٨۴ نفر بازدید نیز از سایر مراکز تحت نظر میراث فرهنگی انجام شده است که از این تعداد ١۶ هزار و ٧١٩ نفر  گردشگر خارجی بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha