گلزار شهدا و قطعه هنرمندان سنندج عطرافشانی و غبارروبی شد
کد خبر: 4131923
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

گلزار شهدا و قطعه هنرمندان سنندج عطرافشانی و غبارروبی شد

برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان با عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا و قطعه هنرمندان امروز، 17 فروردین در بهشت محمدی سنندج آغاز شد.

غبارروبی گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هرساله از 20 فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی که به عنوان روزهنر انقلاب اسلامی نامکذاری گردیده است به مدت یک هفته ویژه برنامه‌هایی تحت عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی به دبیری حوزه‌های هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال نیز ویژه برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است که آغازگر این برنامه‌ها در استان کردستان حضور در جوار شهدای انقلاب و دفاع مقدس است که امروز، پنجشنبه 17 فروردین 1402 جمعی از مسئولان و هنرمندان استان ضمن تجدید پیمان با شهدا یاد وخاطره این عزیزان و هنرمندان در گذشته این دیار را گرامی داشتند.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: این هفته در واقع آغازی است بر برنامه‌های سالیانه هنری و فرهنگی و در واقع به نوعی بهار هنر قلمداد می‌شود.

وی به نقش هنرمندان در تبیین و تحقق بخشی سیاست‌ها و برنامه‌های کلان توسعه‌ای اشاره کرد وگفت: هنرمند متعهد با درک درست از وضعیت جامعه با تولید آثار هنری، تلاش می‌کند تا هنرمندانه ضمن بیان مشکلات و معضلات به تصمیم‌گیران در زمینه اتخاذ تدابیر درست در راستای تحقق اهداف مد نظر یاری رساند.

مرادی با اشاره به جایگاه هنر در منشور انقلاب اسلامی بیان کرد: دیدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب با هنرمندان و تأکید بر نقش آنان در پیشبرد اهداف انقلاب در کنار خدمات بی‌شمار نظام اسلامی در دولت‌های مختلف و تلاش در جهت ایجاد زیر ساخت‌های لازم فرهنگی و هنری تأکیدی بر این جایگاه رفیع هنرمندان در انقلاب اسلامی است.

وی اخلاق را مهم‌ترین شاخص هنرمند متعهد ذکر کرد و گفت: هنرمندان با محور قراردادن اخلاق هنری در کنار دیدن و انعکاس کاستی‌ها و مشکلات منصفانه به بیان خدمات هم می‌پردازند و از یکسویه‌نگری‌های صرف و منفی‌انگارانه دوری جسته و تلاش می‌کنند تا روحیه امید و خودباوری را متبلور و نشاط اجتماعی را درجامعه جاری کنند.

یادآور می‌شود؛ در جریان برگزاری این مراسم قطعه هنرمندان بهشت محمدی شهر سنندج نیز عطرافشانی و غبارروبی شد.

انتهای پیام
captcha