تامین زمین ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی
کد خبر: 4132468
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

تامین زمین ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن سهمیه استان ساخت ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد است که زمین مورد نیاز در حال حاضر برای ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ۱۹ فروردین در دیدار با سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: توسعه راه‌های ارتباطی در حال حاضر مشهود بوده و این روند باید با جدیت و تعامل همه جانبه ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: در کنار توسعه راه‌های ارتباطی، توجه به تامین مسکن و توسعه شهری نیز باید مورد توجه و تاکید قرار بگیرد چرا که مساله تامین مسکن مردم در اولویت است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این دیدار، با اشاره به افزایش ۱۷ برابری میانگین راهسازی در استان، گفت: میانگین سالانه راه‌سازی در استان ۹ کیلومتر بوده که این رقم در حال حاضر به حدود ۱۵۰ کیلومتر رسیده است.

سیدمحسن حمزه‌لو گفت: مجموعه راه‌ و شهرسازی استان از ظرفیت‌ مالی و اعتباری ملی و استانی، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و خیّران راهسازی استفاده می‌کند تا عرصه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای منطقه متحول شود.

وی ادامه داد: در بخش نهضت ملی مسکن سهمیه استان ساخت ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد است که زمین مورد نیاز در حال حاضر برای ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

حمزه لو اضافه کرد: تاکنون ۳۵ هزار و ۶۷۹ نفر از متقاضیان حائز شرایط بوده و از این تعداد هفت هزار و ۸۱۲ متفاضی اقدام به واریز آورده اولیه کرده است.

وی تاکید کرد: برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بافت ناکارآمد نیز تاکنون ٣٠ پروژه بازآفرینی در آذربایجان‌غربی اجرا شده است.

وی یادآور شد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد و تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود و این امر هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.

 

انتهای پیام
captcha