نمایشگاه قرآن در معرفی ظرفیت‌های آموزش و پرورش مؤثر بود
کد خبر: 4132701
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱
همراه با هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ ۷

نمایشگاه قرآن در معرفی ظرفیت‌های آموزش و پرورش مؤثر بود

دبیر اجرایی غرفه آموزش ‎و پرورش در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان گفت: نمایشگاه به معرفی مراکز تخصصی قرآن آموزش و پرورش به خانواده‌ها بسیار کمک کرد.

مرضیه میرشمسی کارشناس‌مسئول قرآن و عترت آموزش و پرورش اصفهان

مرضیه میرشمسی، دبیر اجرایی غرفه آموزش ‎و پرورش در هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش امسال برای اولین بار در این نمایشگاه مشارکت داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه اداره‌کل آموزش و پرورش ریاست کمیسیون آموزش قرآن در استان را بر عهده دارد، امسال برای نمایش ظرفیت‌های قرآنی این مجموعه و استفاده از این ظرفیت‌ها برای انجام کارهای جدید در حوزه قرآن و عترت وارد نمایشگاه شدیم.

وی افزود: آموزش و پرورش طی یک دوره تحصیلی از کلاس اول تا دوازدهم، ۹۰۰ ساعت آموزش قرآن دارد. البته تعدادی از مدارس ابتدایی، کودکستان‌ها و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش علاوه بر ساعات مصوب، برنامه‌های ویژه نیز برای آموزش قرآن دارند که بخش‌هایی از آنها در نمایشگاه ارائه شد.

کارشناس‌مسئول قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در توضیح فعالیت غرفه‌های این مجموعه در نمایشگاه قرآن گفت: در غرفه فرهنگی هنری، مضامین قرآنی با استفاده از هنرهایی مثل خط، نقاشی، طراحی، خاتم و مشبک به تصویر کشیده شد. در غرفه مشاوره مذهبی و فردی، همکاران پاسخگوی سؤالات مراجعان بودند و خدمات مشاوره‌ای مدارس نیز برای آشنایی بیشتر خانواده‌ها ارائه شد. در مدارس ابتدایی، آموزگاران قصه‌گویی را به‌عنوان یک واحد درسی برای دانش‌آموزان تدریس می‌کنند که در نمایشگاه به‌طور خاص، قصه‌‌های مرتبط با مفاهیم و موضوعات قرآنی در غرفه قصه‌گویی ارائه شد.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که از غرفه بازدید می‌کردند، از بسیاری فعالیت‌های آموزش و پرورش بی‌اطلاع بودند. از این لحاظ، نمایشگاه قرآن به اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های این مجموعه کمک کرد. تعلیمات عمومی قرآن جزو وظایف و تکالیف آموزش و پرورش محسوب می‌شود، ولی چون رویکرد تربیتی و پرورش دانش‌آموز در اولویت قرار داشته، هیچ‌گاه این فعالیت‌ها در قالب نمایشگاه معرفی نشده بود.

میرشمسی با بیان اینکه به خانواده‌ها اعلام شد اگر فرزند دانش‌آموزشان دارای استعداد و توانمندی قرآنی است، می‌‎توانند با دارالقرآن‌های آموزش و پرورش برای فعالیت تخصصی مرتبط شوند، گفت: دانش‌آموزان دروس قرآنی را در حد تکالیف مدرسه فرا می‌گرفتند و از وجود مراکز تخصصی آموزش و پرورش در این زمینه بی‌اطلاع بودند. از این لحاظ، نمایشگاه به معرفی مراکز تخصصی قرآن این مجموعه به خانواده‌ها بسیار کمک کرد.

انتهای پیام
captcha