بلیت سینماهای کردستان نیم بهاء شد
کد خبر: 4134349
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

بلیت سینماهای کردستان نیم بهاء شد

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی سینماهای زیر نظر حوزه هنری استان کردستان امروز، ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ بلیت نیم بهاء به مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 26 فروردین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: شهید آوینی از هنرمندان متعهد، انقلابی وبا شناخت عمیق از رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس در کنار حرفه نویسندگی با ساخت مستند مانای «روایت فتح» گوشه‌ای از عمق ایثار، وطن دوستی و اخلاص فرزندان این سرزمین در دفاع از آب و خاک و مبارزه با طاغوتیان زمانه را با شیواترین کلمات در قالب گفتار و تصویر برای ثبت در تاریخ سرشار از شجاعت متکی بر ایمان به خداوند متعال و آرمان‌های رفیع انقلاب به یادگار گذاشتند.

وی افزود: از ویژگی‌ها و تلاش‌های این بزرگمرد عرصه هنر، صداقت در گفتار و تلاش در جهت به تصویر درآوردن واقعیت‌هایی بود که اگر بیان نمی‌شد، این واقعیت ها به شکل افسانه‌هایی باورناپذیر از دوران ۸ ساله دفاع مقدس برای آیندگان تبدیل می شد.

رئیس حوزه هنری کردستان، روایت فتح را یک شاهکار مستند ذکر و بیان کرد: حضور در بطن وقایع صورت گرفته در دوران دفاع مقدس با آن صدای دلنشین و بیان کلمات و جملات ادبی ساده، این اثر را به یکی از مهم‌ترین ساخته‌های مستند سینمایی تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: بر همین مبنا و همزمان با دیگر سینما های حوزه هنری در سراسر کشور شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ بلیت در پردیس سینمایی مهر سقز، پردیس سینمایی آزادی بیجار و پردیس سینمایی بهمن سنندج در تمامی سانس‌ها به صورت نیم بها به مخاطبان و علاقه‌مندان سینما عرضه می‌شود.

یادآور می‌شود؛ هرساله از ۲۰ فروردین ماه سالروزشهادت سید مرتضی آوینی که به نام روز هنر انقلاب نامگذاری شده است به مدت یک هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به دبیری حوزه هنری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha