رمضان تجلی‌گاه وحدت اسلامی است
کد خبر: 4134662
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

رمضان تجلی‌گاه وحدت اسلامی است

فرمانده سپاه نقده گفت: ماه مبارک رمضان به معنای‌واقعی‌کلمه تجلی‌گاه وحدت اسلامی و نمود بارز از انسجام مسلمین است.

رمضان تجلی‌گاه وحدت اسلامی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، جاوید مرتضوی، فرمانده سپاه نقده، امروز 27 فروردین در نشست بصیرتی «رمضان و وحدت» که در مسجد باب‌الحوائج این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان به معنای واقعی کلمه جلوه بارزی از وحدت اسلامی، انسجام و یکپارچگی مسلمانان به معرض نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی یکدل و هماهنگ مناسبت‌های ملی، میهنی و مذهبی را پاس می‌دارند و در گرامیداشت مناسک مذهبی با هم متفق‌القول هستند، ادامه داد: در هر کشوری از جمله ایران اسلامی جشن‌ها، مناسبت‌های مذهبی، مناسک جمعی و آیینی، پیروزی‌های نظامی ، ورزشی و ... از جمله سازوکارهای تحقق وحدت هستند.

فرمانده سپاه نقده با بیان اینکه در همه کشورها، بر حسب زیربناهای فرهنگی و ساختار تاریخی، برخی مناسبت‌ها واجد اهمیت است، ادامه داد: در کشور ما دین مبین اسلام از جایگاه، اهمیت ویژه‌ و حرمت خاصی برخوردار است.

مرتضوی با بیان اینکه لیالی‌قدر را نیز پشت‌سر گذاشته‌ایم، اضافه کرد: مردم بزرگ ایران اسلامی از مراکز استان‌ها گرفته تا شهرستان‌ها و دهستان‌های مراسم‌ها خاص این شب‌ها را برگزار کردند، برای شهادت حضرت علی(ع) به سوگ نشستند.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران به دنبال شکستن وحدت ملت ما هستند، اضافه کرد: حال آنکه معاندان کوردل نمی‌دانند، قلوب ملت ایران را اسلام به هم پیوند داده است، پس این وحدت شکستنی نیست.

انتهای پیام
captcha