استفاده از دانش‌آموزان مربی برای تبلیغ در مدارس
کد خبر: 4134795
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌رضوی بیان کرد:

استفاده از دانش‌آموزان مربی برای تبلیغ در مدارس

حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله سبحانی‌نیا گفت: یکی از راهکارهایی که به‌نظر باعث تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نماز می‌شود استفاده از مدرسان نسل جوان در مدارس در کنار مدرسان و روحانیون متخصص است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌رضویامروزه نقدهای متعددی به عملکرد سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف به لحاظ تأثیرگذاری بر فضای فرهنگی جامعه صورت می‌گیرد، اما چرا علی‌رغم فعالیت‌های گسترده در این حوزه‌ها و وجود نهادهای بسیار، خروجی فرهنگی و تأثیرگذاری فضای فرهنگی جامعه به‌ویژه در نسل جوان بسیار کم است.

یکی از راهکارهایی که عموماً پیش‌روی نهادها و سازمان‌ها گذاشته و بیان می‌شود، مبحث نوآوری در عرصه‌های فرهنگی است که در همین راستا خبرگزاری ایکنا شعبه خراسان‌رضوی، سلسله گفت‌وگوهای نوآوری‌های فرهنگی در سازمان‌ها و نهادها را در دستور کار قرار داده است که نخستین گفت‌وگو با امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز استان انجام شده است و این پرسش را که چه راهکارهای نوینی در خصوص فعالیت‌های این ستاد اندیشیده‌اند را مطرح کرده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌رضوی، با حضور در خبرگزاری ایکنا شعبه خراسان رضوی، با اشاره به نوآوری‌هایی که در این عرصه صورت گرفته است، اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که داشتیم یکی از راهکارهایی که به‌نظر باعث تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نماز می‌شود استفاده از مدرسان نسل جوان در مدارس در کنار مدرسان و روحانیون متخصصی است که به‌صورت سنتی در راستای مباحث گفتمان‌های عبادی با محوریت نماز از مدرسه تا دانشگاه حضور دارند، از این‌رو تصمیم بر این شد که نخبگان دانش‌آموزی که به‌نوعی خبرنگاران خوش‌ذوقی هستند را در مسیر آموزش تدریجی قرار دهیم و از این افراد برای آموزش و تربیت مدرسان متخصص استفاده کنیم.

وی افزود: شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که این افراد توانایی چنین کاری را نداشته باشند، اما با توجه به بررسی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که قطعاً توانایی چنین کاری را دارند و امید داریم که بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم، مدرسان جوانی را انتخاب کنیم و آنها نیز بتوانند گفتمان‌های دینی با محوریت نماز را برای جوانان هم سن خود بیان کنند.

طرح «مرشد جوان»؛ استفاده از جوانان در حوزه تبلیغ

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌رضوی اظهار کرد: این ایده طی چند سال گذشته که در آموزش و پرورش فعالیت می‌کردم، به ذهن من رسید که چه‌کاری می‌توان انجام داد که بتواند هم اشتغال‌زا و هم دلنشین باشد، از این‌رو طرحی تحت عنوان «مرشد جوان» را طراحی و اجرا کردیم که ادامه آن در اصفهان اجرایی شد. در آن زمان جوانان خوش‌صدا را از مقطع سوم راهنمایی با کمک شهرداری وقت انتخاب کردیم و آموزش‌های لازم در این راستا به آنها ارائه شد.

سبحانی‌نیا گفت: هدف از این طرح استفاده از مرشدهای جوان برای ورزش صبحگاهی مدارس و ترویج فرهنگ پهلوانی و همچنین اشتغال‌زایی برای جوانان با استعداد بوده است و هم اینکه به صورت هرساله جشنواره‌ای را برای آنها با حضور خانواده‌هایشان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: ایده استفاده از دانش‌آموزان برای تبلیغ نماز در مدارس در واقع حرکتی همانند «مرشد جوان» است که امیدواریم در این حوزه بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

احجت‌الاسلام والمسلمین امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌رضوی در تحریریه ایکنا

عناصر مهم در دعوت مردم به نماز

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌رضوی اظهار کرد: در مبحث نماز مقوله‌ای تحت عنوان «شیوه‌های دعوت به نماز» وجود دارد. نکته اول در این حوزه آن است که ورودی یا ویترین مباحث عبادی جذاب و زیبا باشد تا مخاطب را جذب و علاقه‌مند کند و در مرحله بعد مبلغ باید محتوایی که ارائه می‌دهد جدید و جذاب باشد تا مخاطبان از محتوای آنها استفاده کنند.

سبحانی‌نیا گفت: در نهایت نیز مبلغ باید بداند که با استفاده از چه شیوه‌هایی می‌تواند آنها را متقاعد کند تا از محتوایی که ارائه داده است، استفاده کنند. همانگونه که یک فروشگاه ابتدا باید دارای ویترینی زیبا باشد تا مخاطبان را جذب کند و محصولاتی که ارائه می‌دهد نیز باید جذاب باشند و در نهایت نیز فروشنده باید از هنری برخوردار باشد که بتواند اعتماد مشتری را جذب کند و محصول را به فروش برساند.

انتهای پیام
captcha