«شب شعر علوی» در بیجار برگزار شد
کد خبر: 4134931
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

«شب شعر علوی» در بیجار برگزار شد

«شب شعر علوی» در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری شهرستان بیجار شامگاه گذشته، 27 فروردین در مسجد امام حسین(ع) شهر بابا‌رشانی بیجار برگزار شد.

شب شعر علوی در بیجار

به گزارش ایکنا از کردستان، سید عبدالرضا خضری، رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار در «شب شعر علوی» که شامگاه گذشته، 27 فروردین در مسجد امام حسین(ع) شهر بابا‌رشانی بیجار برگزار شد، گفت: صادقانه‌ترین و خالصانه‌ترین نوع شعر، شعر آیینی است.

وی افزود: شعر آئینی، شعری که آگاهانه و بعضاً فطری از درون شاعر می‌جوشد و برمی‌خیزد و در قالب کلماتی آهنگین، موزون و مقفی شکوفا می‌شودد. این نوع شعر آن هنگامی بیشتر خود را می‌نمایاند که روحی لطیف و غنی آن را سروده باشد.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار بیان کرد: اینکه امروز در شهرهای کوچک شب شعر آیینی برگزار می‌شود، نشان از اهمیت این نوع شعر دارد و باید این محافل ادبی به صورت مستمر تداوم پیدا کند.

در این محفل ادبی علی احسان فریدونی، ابوالقاسم معمار، حاج مسعود برزگر، میلاد نوری نیا، ابوالقاسم آقا میری آخرین سروده های ادبی خود را با موضوع امام علی (ع) قرائت کردند و با توجه به همزمانی این محفل با 25 ماه مبارک رمضان حجت الاسلام شمع آبادی به تفسیر آیاتی از قرآن مجید در زمینه اهمیت ماه مبارک رمضان پرداختند.

پیش از برگزاری این محفل جمعی از مسئولان و هنرمندان شهرستان بیجار با حضور در منزل شهید محسن زینتی فرد، از شهدای پاسدار هوافضا با خانواده این شهید والا مقام دیدار کردند.

یادآور می‌شود؛ در پایان محفل ادبی «شب شعر علوی» از شاعران آئینی بیجار و بابارشانی تجلیل و نماز مغرب و عشاء اقامه شد.

انتهای پیام
captcha