نماز عید فطر شکوه امت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد
کد خبر: 4135814
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
امام جمعه موقت بیرجند:

نماز عید فطر شکوه امت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد

حجت‌الاسلام محسن مشرفی با بیان اینکه نقطه قوت ما پیروی از قرآن است، گفت: نماز عید فطر شکوه و عظمت امت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز یکم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اقتدار نیروهای مسلح به خاطر اقتدا به سید و سالار شهیدان و پیروی از ولایت است.

وی با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس، افزود: به اعجاز پروردگار شکست خفت‌باری برای آمریکایی‌ها در سال ۱۳۵۹ روی داد و برای گرامیداشت این واقعه در شهرستان طبس برنامه‌ریزی شده است.

مشرفی با بیان اینکه دعا همواره یکی از راه‌های هدایت بشری بوده است، گفت: یکی از شیوه‌های امامان از جمله امام سجاد(ع) تربیت انسان‌هایی به عنوان سفیران نور بود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان فرصت‌های بی‌نظیر را برای خودشناسی و خداشناسی قرار داده و امید است که بهترین بهره‌ها را این ماه برده باشیم، بیان کرد: امنیت، عزت و آزادی که از آن بهره‌مند هستیم به خاطر تمسک به پیامبر اسلام(ص)، اهل بیت(ع)، پیوند قلبی با سید الشهدا و فرهنگ ناب آزادگی است.

وی با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز در این مسیر حاصل خواهد شد و باید قرآن همواره برنامه زندگی ما باشد، تصریح کرد: نماز عید فطر شکوه و عظمت امت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.

مشرفی با بیان اینکه فلسفه دیگر جمعیت عظیم مسلمانان این است که در دل مستکبران و صهیونیست‌ها رعب و وحشت ایجاد کند و نقطه قوت ما پیروی از قرآن است، ادامه داد: ریشه آسیب‌های اقتصادی مربوط به هجمه‌های دشمن است لذا نباید گونه‌ای برخورد کرد که جهادگران عرصه اقتصادی متهم شوند بلکه نقطه هدف ما باید استکبار باشد.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه آسیب‌های جوانان نیز به خاطر نفوذ فرهنگ بیگانه بوده که نقش استکبار جهانی در این زمینه همواره در طول تاریخ پررنگ است، افزود: در مسائل فرهنگی روز جامعه به خصوص در حوزه عفاف و حجاب جوانان کشور دچار آسیب شده‌اند که باید با نگاه محبت‌آمیز و پدرانه به این مساله نگاه شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره‌ چهره زشت استکبار را یادآور شده‌اند لذا نقاط قوت فکری ما هدف دشمن است و می‌خواهند روحیه ما را تضعیف کنند، خاطرنشان کرد: جنگ ترکیبی دشمن حساب شده با خباثت تمام علیه ملت ایران رقم خورد اما سیلی محکمی از مردم متدین خورد.

مشرفی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف وحدت ملی است، گفت: جبهه مقاومت نیز در حال پویایی است و صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کردند در شرایطی که امسال حماسه‌ای ماندگار در روز قدس از سوی مسلمانان جهان و ایران رقم خورد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در عرصه داخلی و خارجی، یادآور شد: اثرات این اقدامات نمایان شده و باید در تحقق شعار سال بیش از پیش تلاش کرد تا زمینه برای تمدن اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha