مردم منتظر تحقق عملی وعده‌های دولت هستند
کد خبر: 4135825
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

مردم منتظر تحقق عملی وعده‌های دولت هستند

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکيد بر اینکه دولت تغییراتی را در بدنه مدیریتی کشور شروع کرده است، گفت: مردم از دولت انتظار دارند و می‌خواهند تحقق وعده‌ها را در میدان ببینند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد امروز یکم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۴۱ از سوره مبارکه ابراهیم، اظهار کرد: لازمه استجابت دعا ایجاد اهلیت در مؤمن است، انسان باید برخی شایستگی‌ها را در خود ایجاد کند تا دعای او مستجاب شود، دعا آداب خاص خود را دارد و هر دعایی مستجاب نمی‌شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: نباید انتظار داشت که با یک‌بار درخواست خواسته او توسط خداوند استجابت شود، بلکه به استمرار در دعا سفارش شده است، دعا باید از راه خود انجام شود و اولیای الهی بهترین واسطه برای اجابت دعا هستند، باید انسان حجت خدا بر روی زمین را قبول داشته باشد تا دعای او قبول شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر قرار داریم، توضیح داد: اقتضای تقوا این است که با بهره گرفتن از ماه مبارک رمضان این تقوا ادامه پیدا کند و حالاتی که در این ماه مبارک داشتید، استمرار داشته باشد. هر زمان نفس بر ما مسلط شد، از نورانیت و خداوند فاصله می‌گیریم که این خسران است.

نکونام ادامه داد: کسی که با اخلاص در پایان ماه مبارک رمضان غسل کند، فطریه خود را به نیازمند بپردازد و نماز عید فطر را به جا بیاورد، مورد غفران پروردگار می‌شود؛ زکات فطره از واجباب است و فرد مؤمن قیمت سه کیلوگرم قوت قالب خود را قبل نماز از مال خود جدا کند، مبلغ ۶۰ هزار تومان قیمت عرفی گندم برای هر نفر برای زکات فطره تعیین شده است، تا جایی که امکان دارد در همان روز خودتان به دست فقیر برسانید.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه روز ۲۹ فرودین‌ماه به نام ارتش نامگذاری شده است، تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی یکی از نیروهای توانمند نظامی در کشور محسوب می‌شود.

فرمان قرآن به تقویت بنیه دفاعی

وی بیان کرد: دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ است که پاسداران به‌عنوان نیروهای حافظ انقلاب اسلامی شناخته می‌شوند و توانسته‌اند در صیانت از انقلاب اسلامی خوش بدرخشند، تقویت بنیه دفاعی از فرامین قرآن است و نباید آن را دست کم بگیریم و باید دشمن از نیروهای مسلح کشورمان وحشت کند، امروز دشمن هراس دارد و نمی‌تواند کوچکترین تعرضی به مرزهای کشور داشته باشد.

نکونام با تأکيد بر اینکه پنجم اردیبهشت نیروهای نظامی آمریکا قصد حمله به کشور ایران را داشتند، توضیح داد: اما در صحرای طبس با طوفان شن روبرو شدند و شکست مفتضحانه‌ای متحمل شدند، عنایت خداوند همواره شامل این انقلاب شده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در کشور، تأکید کرد: یکی از راهبردهای جدی دشمن یأس‌آفرینی است و همه باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند، مسئولان با عمل و گزارشات عملی امیدآفرینی را در جامعه را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه کشور آرام آرام به سمت فضای انتخاباتی پایان سال در حال حرکت است، گفت: گفت‌وگوهای انتخاباتی ذهن‌ها را درگیر کرده است، مسائلی مانند امنیت انتخابات، انتخابات سالم، فراهم شدن زمینه مشارکت حداکثری و رقابت سالم کاندیداها مورد تأکيد مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

رویکرد تنش‌زدایی در روابط بین‌الملل

نکونام با تأکيد بر اینکه تنش‌زدایی در روابط بین‌الملل در دستور کار دولت قرار دارد، یادآور شد: این رویکرد خوشبختانه نتایج خوبی نیز به دنبال داشت، سیاست همیشگی نظام جمهوری اسلامی ارتباط با کشورهای جهان بود، اما برخی دولت‌ها باتوجه به نگاه سیاسی این ارتباط را محدود به غرب می‌کردند و سردمداران این کشورها با ایران دشمنی داشتند و تلاش‌ها به ثمر نمی‌نشست و دچار خسارت می‌شدیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مشکلات رتبه‌بندی و پرداخت حقوق معلمان در پایان سال گذشته، اظهار کرد: دولت به موقع وارد شد و تا حدودی مشکلات برطرف شد، دولت باید مراقب باشند تا با عملکرد صحیح بهانه دست دشمن ندهند، این مشکل باید عبرت مسئولان شود.

وی با تأکيد بر اینکه دولت تغییراتی را بدنه مدیریتی کشور شروع کرده است، بیان کرد: این کار لازم و بسیار خوب است تا یک مجموعه جهادی، همراه و هم‌افزا بتواند اهداف دولت را دنبال کنند، مردم از دولت انتظار دارند و می‌خواهند تحقق وعده‌های دولت را در میدان ببینند لذا نباید اجازه دهیم که مأیوس شوند، شعارها باید میدانی شود، بنابراین اگر لازمه این مهم ترمیم کابینه و تغییرات در استان‌ها است، این کار انجام شود تا شعارهای دولت عملی شده و مردم اثر آن را ببینند.

نکونام در پایان تصریح کرد: نیازمندی کشور از قبل رصد شود و اجازه ندهند که یک مشکل پیش بیاید و بعد با واردات، کمر تولیدکننده را بشکنند.

انتهای پیام
captcha