گسست اجتماعی بین نسل‌ها را جدی بگیریم
کد خبر: 4135947
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

گسست اجتماعی بین نسل‌ها را جدی بگیریم

نواده سومین شهید محراب با اشاره به اینکه گسست اجتماعی بین نسل‌ها را باید جدی گرفت گفت: بسیار خطرناک است اگر قدر جوانانی که آینده کشور در دستان آنهاست، را ندانیم و دچار گسست شویم زیرا که دشمنان در صورت هرگونه کوتاهی ورود خواهند کرد.

محمد صدوقی، نواده سومین شهید محراببه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صدوقی، نواده سومین شهید محراب، امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد روضه محمدیه (پایگاه انقلاب یزد) گفت: در سالی که گذشت علی‌رغم فشارهایی که بر جامعه بود، بویژه در 6 ماهی که هجمه زیادی به مباحث دینی صورت گرفت، اگر دقت کنیم و نگاه منصفانه داشته باشیم می‌بینیم جوانان ما مصونیت و معرفت خود را حفظ کردند.

وی ادامه داد: آنچه که باید مسئولان توجه داشته باشند اینکه این نسل ادبیات و زبان متفاوتی داشته و با همه دنیا در یک هم‌ترازی فکری قرار دارد و اطلاعاتی که در هر کجای دنیا است، در دسترس قشر جوان ما نیز قرار دارد بنابراین باید قدر این قشر که آینده کشور را به دست خواهند گرفت، بدانیم. بسیار خطرناک است اگر قدر این جوانان را ندانیم و دچار گسست شویم، دشمنان در صورت هر گونه کوتاهی ما ورود خواهند کرد و لذا باید این ادبیات متفاوت درک شود.

صدوقی افزود: اگر این نسل را درک نکنیم ممکن است به یک لجبازی با حاکمیت منجر شود و نتیجه خوشایندی نخواهد داشت و می‌تواند برای جامعه ما خطرناک باشد و مهمترین اثری که می‌تواند داشته باشد اینکه تقویت جبهه ضد دین را در برخواهد داشت.

نواده سومین شهید محراب گفت: از جوانان درخواست دارم ادبیات متفاوت و تجربیات بزرگترها را به‌کار گیرند، چون در بسیاری از موارد به کمک آنها خواهد آمد، سنت‌شکنی زیبا نیست و جدایی دو نسل بسیاری از مواهب را از جامعه ما می‌گیرد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نسل جوان و همچنین بزرگترها با هم دیگر به توافق برسیم و بتوانیم همدیگر را بفهمیم.

صدوقی افزود: همچنین در این دنیای مجازی و اینترنتی باید تلاش کنیم سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهیم و سعی نکنیم تنها سخنانی که دوست داریم را بشنویم و سخنان افرادی که مخالف نظر ما هستند، را نشنویم و اگر فعالیت‌ها و گفته‌ها و دیدارهای ما صرفاً بر اساس تفکراتی باشد که همراه هستند، قطعا دچار تک بعدی خواهیم شد و با این نسل تک بعدی جامعه نیز پرخواهد شد از تک بعدی‌هایی که از هم بی‌اطلاع هستند و رویارویی آنها با یکدیگر می‌تواند منجر به فجایایی شود که برای جامعه خوشایند نخواهد شد.

خطیب نماز عید فطر مسجد حظیره یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی رهبر انقلاب گفت: بیش از 10 سال است، شعار سال که توسط رهبر انقلاب انتخاب می‌شود، در رابطه با موضوع اقتصاد است و این هشداری به مسئولان است که معیشت مردم باید در اولویت باشد.

وی ادامه داد: مردم نیاز دارند که مسائل اقتصادی آنها بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته و مورد رسیدگی باشد، نکاتی از قبیل تورم و کوچک شدن سفره‌های مردم و بیکاری از مواردی است که در سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب و سخنرانی اخیر ایشان تأکید شد و اگر به این موارد رسیدگی شود بسیاری از مشکلاتی که جامعه درگیر آن است، رفع می‌شود.

صدوقی افزود: مشکلات راه حل دارد و مهمترین راه حل آن این است که مسئولان به اقتصاد به عنوان یک علم نگاه کنند و خوشبختانه متخصصان هم در دانشگاه‌های ما هستند و مسئولان باید از نگاه‌های سلیقه‌ای دوری کنند. طی چند ماه گذشته مشاهده کردیم که سیاست خارجی نیز بر زندگی مردم ما تأثیرگذار است و امیدواریم که سال پیش رو سال راحت‌تری برای مردم ما از آنچه در سال گذشته پشت سر گذاشتند، باشد.  

انتهای پیام
captcha