برنامه‌های جذاب با محوریت دین طراحی شود
کد خبر: 4136025
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

برنامه‌های جذاب با محوریت دین طراحی شود

امام‌جمعه خوی بر لزوم اجرایی کردن برنامه‌های جذاب و مفرح با محوریت دین تاکید کرد و گفت: در این صورت می‌توان تا اندازه زیادی جوانان را به سمت مساجد سوق داد.

برنامه‌های جذاب با محوریت دین طراحی شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، امروز دوم اردیبهشت در خطبه‌های نماز عید فطر این شهرستان، گفت: فعالان فرهنگی و علما باید تلاش کنند، با محور قرار دادن دین و معنویت برنامه‌های جذاب و مفرحی برای نسل جدید کشورمان طراحی کنند.

وی ضمن اینکه فرا رسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت، افزود: حضور جوانان در محافل دینی، نمازهای جماعت، آیین‌ اعتکاف و امثال این برنامه‌ها نشان‌دهنده نفوذ معنویت در بین نسل جدید است.

امام‌جمعه خوی اضافه کرد: با این همه لازم است، برای غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی به صورت جدی و با عزم راسخ تلاش شود؛ همچنین از فرصت‌هایی که در ماه مبارک رمضان، رجب و محرم به دست می‌آید، نیز باید حداکثر استفاده را به عمل آورد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی، رمضان را ماه رحمت، بخشش و معرفت‌افزایی، انس با دین برشمرد، گفت: از این ایام باید برای کسب ذخایر معنوی بیش از پیش استفاده کرد، چراکه فرصت ارزشمندی برای بالندگی، تربیت ابنای بشر و هدایت آنها به سمت و سوی ارزش‌ها و فضایل اخلاقی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هریک از عبادت‌هایی که به عنوان تکلیف دینی و واجب الهی به جا می‌آوریم، در واقع عامل ترقی، تکامل، صعود و کسب درجه‌های عالی نزد خداوند متعال محسوب می‌شود، ادامه داد: همچنین در چنین روزهایی فرصتی دست می‌دهد، تا خطاهای گذشته‌ خود را جبران کنیم.

انتهای پیام
captcha