پروژه فرهنگی با محوریت دف در سنندج اجرا می‌شود
کد خبر: 4137746
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

پروژه فرهنگی با محوریت دف در سنندج اجرا می‌شود

شهردار سنندج از برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه فرهنگی با محوریت دف در سنندج خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی و همدلی فعالان این عرصه بتوانیم این پروژه را به صورت ملی در سنندج اجرا کنیم.

سید انور رشیدی، شهردار سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدانور رشیدی، شهردار سنندج امروز، 11 اردیبهشت در مراسم مولودی‌خوانی به سبک سنندج که به مناسبت روز و هفته سنه در سنندج برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه‌ سنندج به عنوان شهر دف و پایتخت دف ایران شناخته شده است، مراسم مولودی‌خوانی به سبک سنه‌ای یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های شهرداری در گرامیداشت هفته سنه بود.

وی افزود: یکی از دلایل مهم انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ظرفیت و جایگاه بالای این شهر در موسیقی خانقاهی بوده است و موسیقی خانقاهی از چنان تأثیرگذاری برخوردار است که نماینده دبیرخانه یونسکو در برنامه‌های مختلف بر حضور گروه‌های موسیقی به سبک خانقاهی تأکید می‌کرد.

شهردار سنندج از برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه فرهنگی با محور دف در شهر سنندج خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با همراهی و همدلی فعالان این عرصه بتوانیم پروژه بزرگ فرهنگی دف را به صورت ملی در سنندج اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم وعده دادیم که دومین دوره مسابقات قرآنی را همزمان با هفته سنه سال آینده به صورت ملی برگزار کنیم، بیان کرد: در صورت فراهم بودن شرایط و ظرفیت‌ها بتوان دومین دوره مسابقات قرآنی را به صورت بین‌المللی برگزار کرد؛ چرا که معتقدیم سنندج شهر قرآن است و کار کردن در این حوزه وظیفه همه مسئولان است.

رشیدی در پایان یادآور شد: این وعده را به بزرگان حاضر و گروه‌های مولودی‌خوانی می‌دهیم که در هفته سنه سال آینده شاهد تدوین و برگزاری برنامه‌ای ویژه با محور دف در شهر خلاق موسیقی جهان باشیم.

انتهای پیام
captcha