سمنان جزو استان‌های برتر در شاخص‌های آموزشی است
کد خبر: 4137950
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

سمنان جزو استان‌های برتر در شاخص‌های آموزشی است

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان از استان‌های سرآمد کشور از لحاظ تعلیم و تربیت است، گفت: این امر نشان‌دهنده تلاش‌های معلمان و اساتید است.

محمدرضا هاشمی استاندار سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، شب گذشته، 11 اردیبهشت، در آیین تجلیل از اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان گفت: استان سمنان از استان‌های سرآمد کشور از لحاظ تعلیم و تربیت است که نشان از تلاش‌های معلمان و اساتید است.

استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ با سوادی در استان سمنان ۹۸ و پنج دهم درصد و بالاتر از میانگین کشوری است اظهار کرد: بهره‌گیری از اندیشه اساتید دانشگاه موجب کاهش نرخ بیکاری، افزایش ماندگاری مسافر و کاهش تصادفات در استان سمنان شده است.

به گفته وی؛ استفاده از کارها و تجربه‌های پژوهشی در اشتغال‌زایی و کارآفرینی از رویکردهای استان سمنان در اشتغال دانش‌آموختگان بیکار است.

استاندار سمنان فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری را مهم دانست و افزود: پیری جمعیت چالش مهم این استان است که از وضعیت قرمز به سیاه نزدیک می‌شود و باید چاره‌ای اندیشید.

هاشمی افزود: براساس ابلاغ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سمنان از لحاظ شاخص رشد اقتصادی جزء سه استان برتر کشور در سال گذشته معرفی شد.

این مقام عالی استان با بیان اینکه 56 درصد مواد معدنی کشور در استان سمنان وجود دارد گفت: ۶۵۰ واحد معدنی در استان سمنان فعال است.

هاشمی با اشاره به اینکه افزایش تعداد واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان سمنان از سه به ۱۳ واحد از موفقیت‌های این استان در تولید ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی و از دستاوردهای دولت سیزدهم است متذکر شد: بعد از ۱۸ سال، نرخ بیکاری در استان به پنج و هفت دهم درصد کاهش یافت به گونه‌ای که به عنوان اولین استان پیشگام کشور در کاهش نرخ بیکاری قرار گرفت.

وی با اشاره به نیاز صنعت استان به ۲۰ هزار نیروی کارگر، گفت: مهارت‌آموزی به منظور اشتغالزایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

هاشمی با اعلام این که بحران آب و کاهش جمعیت ۲ چالش مهم استان سمنان است و انتظار می‌رود اساتید در زمینه رفع این چالش‌ها در مدیریت شرایط و بهبود وضعیت همراهی کنند، یادآور شد: در زمینه بهبود چالش کم‌آبی، ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری مصوبه سفر رئیس‌جمهور در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود دانشگاه سمنان هم اکنون دارای ۳۸۰ عضو هیئت علمی است. این استان بیش از ۶۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی و حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد و در نسبت دانشجو به جمعیت استان برتر کشور محسوب می‌شود.

همچنین در این آیین، از یادنامه شعر فصل عبور صنوبر زنده یاد دکتر عصمت اسماعیلی از اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان که در دوره کرونا فوت کرد، رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha