بصیرت‌افزایی در جامعه وظیفه اساتید و معلمان است
کد خبر: 4138089
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

بصیرت‌افزایی در جامعه وظیفه اساتید و معلمان است

علی‌اصغر فاتحی‌فر با اشاره به اهمیت آگاهی‌سازی و بصیرت‌افزایی در جامعه توسط اساتید و معلمان، گفت: بسیاری از اساتید در حوادث سال گذشته، در زمینه آگاهی‌دهی به دانش‌آموزان و دانشجویان خوب عمل کردند که قدردان این اساتید هستیم تا این مسیر آگاهی‌دهی تداوم یابد.

علی‌اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، علی‌اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز گذشته، 12 اردیبهشت‌ماه، در مراسم تجلیل از اساتید مرکز علمی کاربردی جهادانشگاهی تبریز به‌مناسبت روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، با اشاره به اهمیت آگاهی‌سازی و بصیرت‌افزایی در جامعه توسط اساتید و معلمان، گفت: بسیاری از اساتید در حوادث سال گذشته، در زمینه آگاهی‌دهی به دانش‌آموزان و دانشجویان خوب عمل کردند که دست‌بوس این اساتید هستیم تا این مسیر آگاهی‌دهی تداوم یابد.

وی اظهار کرد: به واسطه رشادت‌ها و زحماتی که مجاهد نستوه، استاد مطهری در حوزه تعلیم و تربیت داشتند، امام راحل سالروز شهادت ایشان را به‌عنوان روز معلم نامگذاری کردند و در رابطه با این شهید بزرگوار فرمودند: فرزند عزیزى را که پاره تنم بود از دست دادم.

فاتحی‌فر، با تأکید بر اینکه هر جامعه‌ای شاخص‌های خاص خود را دارد که فرهنگ یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها است، افزود: اگر مسائل مربوط به حوزه فرهنگ جامعه حل شود، بسیاری از مسائل دیگر نیز حل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دانش‌آموزان، دانشجویان و بانوان را سه گروه مهم در جامعه مطرح کرد و گفت: اگر روی این سه قشر تمرکز و کار شود، می‌توان فرهنگ جامعه را رو به توسعه و پیشرفت سوق داد.

فاتحی‌فر با اشاره به شعار مطرح شده در جریانات سال قبل تحت عنوان «زن زندگی آزادی» بیان کرد: بانوان از ابتدای انقلاب تاکنون نقش‌های مؤثری در بخش‌های مختلف جامعه داشته‌اند، اما دشمنان هیچگاه به‌دنبال منافع جامعه ما نبوده و بعد از دوران دفاع مقدس به خوبی دریافتند که به‌صورت سخت‌افزاری نمی‌توانند با مردم ایران مقابله کنند، از این رو روش‌های مختلفی به‌کار گرفته و دریافتند که باید به‌صورت نرم‌افزاری به میدان بیایند.

وی با تأکید بر اینکه به برکت خون شهدا و تدابیر رهبر معظم انقلاب، تمامی توطئه‌های دشمنان خنثی شد، افزود: دشمن در صدد این است که مردم را مقابل مردم قرار دهد و با بررسی چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، مشخص می‌شود که بانوان در بخش‌های مختلف نظام نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فاتحی‌فر با بیان اینکه ۵۰ درصد از همکاران جهاددانشگاهی استان را بانوان تشکیل می‌دهند که در پست‌های مختلف مدیریتی و معاونتی نقش‌آفرینی می‌کنند، اظهار کرد: فضای بسیاری برای نقش‌آفرینی بانوان در جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و پوشش اسلامی هیچگاه مانع از فعالیت و پیشرفت بانوان این سرزمین نشده است، اما دشمن با شناختی که از مردم متدین ما دارد، درصدد ایجاد دو قطبی و تقابل در جامعه است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه برای مقابله با هجمه‌های مجازی دشمنان، طرح ارتقای سواد رسانه‌ای را ارائه کرده است، افزود: در این رابطه مربیانی برای حضور در مدارس و دانشگاه‌ها تربیت می‌کنیم که یک دوره آن برگزار شده و دوره بعدی نیز ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور اساتید و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با اشاره به تأکیدات شهید مطهری در مورد ضرورت رعایت حجاب در جامعه، گفت: این شهید بزرگوار تأکید داشتند که حجاب آرامش روانی برای فرد به ارمغان آورده و با حفظ ارزش و بالابردن احترام زن، باعث استحکام پیوند خانوادگی و استواری اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام
captcha