تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس برای تخصیص بودجه به استانداران
کد خبر: 4138541
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
آقاتهرانی اظهار کرد:

تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس برای تخصیص بودجه به استانداران

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تخصیص بودجه فرهنگی به استان‌ها گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش کردیم تا بودجه فرهنگی استان‌ها از دست وزرا گرفته شده و به دست استانداران برسد که بتوانند کاری انجام دهند.

مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به حساسیت جدی این کمیسیون بر فرهنگ عمومی، گفت: حساسیت بر عرصه فرهنگ از دیرباز وجود داشته است و مسئولیت نویی نیست اما هنگامی که به عمل می‌رسیم، می‌بینیم به نتیجه لازم نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه هرچند آمارها و سخنان در جلسات فرهنگی خوشحال‌کننده است اما وقتی مشکلی در جامعه به وجود می‌آید تازه متوجه مشکلات فرهنگی می‌شویم، گفت: باید فضای مجازی را جدی‌تر گرفت و به بانوان توجه بیشتری کرد.

آقاتهرانی با تصریح اینکه گاهی اوقات مشکلی در جامعه در عرصه‌های فرهنگی به وجود می‌آید و اقداماتی انجام می‌شود و بعد به حالت عادی برمی‌گردد، گفت: گاهی در مسائل مختلف افراط و تفریط به وجود می‌آید از جمله مسئله بانوان. فرق انسان عاقل و نادان در این است که بداند در هر عرصه تا چه حد پیش‌ رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید مسائل مختلف را در ابعاد گوناگون در نظر بگیریم تا بتوانیم بهتر و بیشتر اتفاقات را پیش‌بینی کنیم به عنوان مثال درباره اهمیت فضای مجازی تلاش زیادی در مجلس کردیم اما برخی‌ها متوجه نشدند و زمانی که مشکل به وجود آمد، تازه متوجه اهمیت موضوع شدند.

وی با تصریح اینکه از دیرفهمی برخی از مسئولان گلایه داریم که چرا باید نسبت به اهمیت مسائل مختلف غافل باشند تا اینگونه در عرصه فرهنگ به سرمان آید، گفت: فرهنگ نیاز به افراد متخصص دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد و نباید اجازه داد رفاقت‌ها و صمیمیت‌ها مانع از توجه به حق شود.

در عرصه‌های فرهنگی حق‌مدار باشیم

آقاتهرانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی باید حق‌مدار باشیم، افزود: البته همت دوستان در این عرصه قابل تقدیر است ولی باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد. معمولاً از نیازهای جامعه و مشکلات مردم عقب هسیتیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله مهم توجه به ابلاغیه‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است اما متأسفانه در مجلس ابلاغیه‌های معظم‌له را جدی نمی‌گیریم. ایشان بزرگ‌ترین فرهنگدان و فرهنگ‌شناس کشور هستند و از همه بهتر مسائل را متوجه می‌شوند لذا باید ابلاغیه‌ها و بیانات ایشان را جدی گرفت.

وی با تأکید بر اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نقشه مهندسی فرهنگی جدی‌تر و دقیق‌تر دیده شود تا کار پیش‌رود، گفت: پیش از این ارتباط خیلی جدی میان شورای فرهنگ عمومی با بودجه نبود اما در کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش کردیم تا بودجه فرهنگی استان‌ها از دست وزرا گرفته شده و به دست استانداران برسد که بتوانند کاری انجام دهند.

آقاتهرانی در پایان اظهار کرد:‌ اگر ارتباط اعضای کمیسیون فرهنگی با شورای فرهنگ عمومی استان‌ها بیشتر شود بسیار بهتر است و خوب است 6 ماهی یک بار گزارشی به کمیسیون فرهنگی  ارائه شود تا بتوانیم همکاری و همیاری بیشتری داشته باشیم و این مسئله قطعاً رفاقت و صمیمت بیشتری می‌آورد و در تصمیم‌گیری‌ها بهتر می‌توانیم ورود کنیم و به استان‌ها در مباحث فرهنگی کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha