عدم درک مشترک مسئولان استانی عامل توسعه نیافتگی استان‌هاست
کد خبر: 4138554
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

عدم درک مشترک مسئولان استانی عامل توسعه نیافتگی استان‌هاست

رئیس قوه قضائیه با تبیین و تشریح علل پیش نرفتن برخی موضوعات در برخی استان‌ها، گفت: عدم درک مشترک نسبت به موضوعات و وجود اختلاف پیرامون راه‌حل‌ها، از دلایل عدم پیشرفت در برخی استان‌ها می‌باشد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه امروز، 14 اردیبهشت در نشست شورای اداری استان کردستان گفت: دشمن برای برخی استان‌های مرزی از جمله استان کردستان توطئه‌های پیچیده‌ای را طراحی کرده بود و وقتی انسان مسائل پنهان و آشکار را ملاحظه می‌کند متوجه می‌شود که دشمنان در قضایای اخیر چه می‌خواستند و چه اتفاقی رخ داد.

وی با اشاره به اینکه با هوشیاری مردم و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی، توطئه خصمانه دشمن در قضایای اخیر خنثی شد، افزود: باید مجدانه تلاش کرد و نسبت به مردم توجه همه‌جانبه داشت تا مسائلی نظیر قضایای اخیر از جایی دیگر سر در نیاورد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه ضمن تبیین و تشریح علل پیش نرفتن برخی موضوعات در برخی استان‌ها، بیان کرد: عدم درک مشترک نسبت به موضوعات و وجود اختلاف پیرامون راه‌حل‌ها، از دلایل عدم پیشرفت در برخی استان‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: در موضوع بازارچه‌های مرزی در استان کردستان، مدیران استانی با همفکری و اتخاذ راهکارهای مشترک می‌توانند مسئله را رفع کنند و وقتی مدیران در مرکز، اتحاد و راه حل مشترک مدیران استانی را مشاهده می‌کنند، نسبت به رفع همه جانبه مسائل استان اهتمام بیشتری را به کار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای در ادامه با تأکید بر رفع مشکلات اقتصادی گفت: اگر بتوانیم مسائل اقتصادی را رفع کنیم، مسائل فرهنگی کاهش می‌یابند و مسائل امنیتی نیز کم‌هزینه‌تر رفع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی وجود دارد بنابراین چرا نتوانیم در این استان سرمایه جذب کنیم، افزود: ممکن است کسانی بخواهند فساد کنند و از رانت استفاده ببرند و به بهانه سرمایه‌گذاری، تسهیلات دریافتی را در محل دیگری صرف کنند؛ در این قبیل موضوعات باید هوشیاری به خرج دهیم اما نباید به بهانه امکان وقوع فساد، شرایط جذب سرمایه‌ها را فراهم نیاوریم.

رئیس دستگاه قضا افزود: من به عنوان رئیس قوه قضائیه در جهت تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در استان کردستان و حمایت از فعالان سالم اقتصادی و مبارزه همه جانبه با فساد، اختیارات لازم را به رئیس کل دادگستری استان کردستان تفویض می‌کنم.

وی با اشاره به موضوع انتقال زندان‌ها از مراکز شهری استان کردستان یادآور شد: ما در سراسر استان‌های کشور به دنبال آن هستیم تا زندان‌ها را به خارج از مناطق شهری منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha