هدف جشنواره کتابخوانی رضوی، ترویج سیره اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4140340
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

هدف جشنواره کتابخوانی رضوی، ترویج سیره اهل بیت(ع) است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با حضور در برنامه «صبحانه» شبکه استانی نور به معرفی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان قم پرداخت.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با حضور در برنامه «صبحانه» شبکه استانی نور، ضمن معرفی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان قم پرداخت.

وی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا و آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی‌نجفی به‌عنوان عالمان عامل نقش‌آفرین در ترویج کتاب و کتابخوانی، پیرامون دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: دوازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با هدف ترویج سیره رضوی در رده‌های سنی مختلف از خردسال تا بزرگسال و در قالب‌های مختلف چهارگزینه‌ای، پویش کتابخوانی، هنرهای تجسمی، دست سازه، شعر و داستان در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند تا اول تیرماه در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در ادامه ضمن معرفی منابع جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: بخش ویژه این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی به آثار مرتبط با امام حسن عسکری(ع) اختصاص دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی استان قم و یا سامانه مسابقات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس www.samakpl.ir مراجعه کنند.

وی همچنین جشنواره کتابخوانی رضوی را بزرگترین جشنواره کتابخوانی کشور دانست و با تاکید بیان کرد: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شرکت کننده، با استقبال بی‌نظیر مردم همراه بود و این جشنواره خوشبختانه همه ساله با استقبال خوبی از سوی مردم انقلابی و دوستدار اهل بیت(ع) قم همراه بوده است.

توکلیان در پاسخ به سوالی پیرامون رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی در ارائه خدمت به مردم گفت: رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال‌های گذشته، تغییر کارکرد کتابخانه‌ها از محلی صرفا برای امانت کتاب به پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بوده است و این نهاد با تمرکز بر کودکان و نوجوانان و راه‌اندازی بخش‌های اختصاصی کودک و نوجوان و کتابخانه‌های تخصصی هدهد سفید، تمرکز ویژه‌ای را بر کتابخوان شدن کودکان و نوجوانان دارد.

وی در ادامه ابراز کرد: این رویکرد همچنین با راه‌اندازی محافل ادبی در حوزه آموزش و ترویج شعر و ادبیات و محافل قرآنی در گسترش معارف قرآن کریم و همچنین معرفی، ترویج، نمایش و فروش کسب و کارهای خانگی و کوچک در کتابخانه‌های عمومی همراه بوده است که این خدمات منجر به افزایش گستره مراجعان به کتابخانه‌های عمومی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در پایان با اشاره به همراهی آموزش و پروش و مدراس استان در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدراس بیان کرد: معتقدیم که جامعه کتابخوان، از کودک و دانش‌آموز کتابخوان شروع می‌شود و مدارس کتابخوان می‌توانند نسل آینده کتابخوانی را تربیت کنند.

یادآور می‌شود، کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز دارای 32 هزار عضو فعال است که 62 درصد از آنها دانش‌آموز هستند و در همین راستا ارتباط خوبی بین کتابخانه‌های عمومی و مدارس استان شکل گرفته است.

انتهای پیام
captcha