به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حجتالاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، 26 اردیبهشتماه، در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: اطلاعرسانی صحیح و شفاف، راه مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت همه جانبه سازمانها و ادارات بوده و روابط عمومی این قدرت را دارد که به نحو علمی و با تکنیکهای مختلف، مفهوم توسعه را تبیین کند و افکار عمومی را به سمت پیشرفت هدایت میکند.
وی به راهکارهای توسعه نقش روابط عمومی در عرصههای مختلف جامعه اشاره کرده و افزود: آموزش ابزار اولیه برای توسعه نقش روابط عمومی است، جذب نیروهای کارآمد و متخصص، اعتماد به روابطعمومی، اعطای اختیارات لازم به روابطعمومی، بازیگر کردن روابطعمومیدر عرصههای مختلف، اجازه حضور روابطعمومی در جلسات و شوراهای سیاست گذاری و تصمیمگیری از جمله ابزارهای توسعه نقش روابط عمومی در عرصههای مختلف جامعه است.
جعفرزاده نقش روابط عمومیها در مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ رسانهای را مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: اصولاً در تهاجم فرهنگی، اعتقادات و باورهای مردم را نشانه میگیرند و به همین دلیل این نوع تهاجم در بین انواع تهاجمات نظامی، سیاسی، اقتصادی نقش اساسی را بازی میکنند، یعنی ملتی که استقلال فرهنگی نداشته باشد بهطور یقین در همه زمینههایش نیز مستقل نخواهد بود.
وی افزود: یقیناً مقدمه تهاجم نظامی بر منطقهای، تهاجم فرهنگی علیه آن منطقه است، و تنها مردمانی از چنین تهاجماتی پیروز از میدان بدر خواهند آمد که شناخت کاملی از فرهنگ، آداب و رسوم منطقهای و کشوری و شهری خود داشته باشد.
البته مبارزه با تهاجم فرهنگی به معنای مبارزه با پیشرفت نیست بلکه به معنای دریافت پیشرفت به صورت غربال شده است، نقش اطلاعرسانی و فرهنگ سازی روابط عمومی میتواند کارکرد مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشد.
عضو شورای فرهنگی عمومی استان به توسعه فعالیت شبکههای اجتماعی در جهان و نقش آنان در شکل گیری افکار عمومی و ورود روابط عمومیها به این عرصه اشاره و بیان کرد: بنده در نامگذاری شبکههای اجتماعی از عبارت «شکل گیری افکار عمومی با یک کلیک» استفاده میکنم و معتقدم گسترش ارتباط مؤثر ادارات با مردم در شبکههای اجتماعی به سادگی امکان پذیر است؛ بنابراین روابط عمومیها چارهای جز این ندارند که از شبکههای اجتماعی هم متناسب با برنامههای خود به میزان قابل توجهی بهرهبرداری کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردیبل به نقش آموزش و به روزآمدی مدیران و کارشناسان روابط عمومی در ارتباطات مؤثر درون سازمانی و برون سازمانی اشاره کرد و افزود: روابط عمومی حرفهای باید به روز و کارآمد باشد و آموزش کلید توسعه روابط عمومی است.
اگر بخواهیم با عملکرد روابط عمومی بر مخاطبان اثرگذار باشیم، باید با دانش روابط عمومی، تکنیکهای ارتباط با رسانهها، روابط عمومی الکترونیک، مخاطب شناسی آشنا باشیم؛ لذا آموزش روز آمد میتواند ما را به اهداف مان برساند.
جعفرزاده به آمار بالای کاربران شبکههای اجتماعی بهعنوان یکی از ابزارهای ارتباط جمعی اشاره کرد و گفت: در عصر کنونی نقش روابط عمومی در ارتقاء سطح آگاهی و دانش مردم در زمینه فضای مجازی و فناوری اطلاعات و استفاده بهینه و موثر از رسانههای جمعی خصوصا شبکههای اجتماعی، بیش از پیش کارسازاست و باید در راستای اجرای این نقش، برنامههای جامع و تاثیر گذار تدوین شود.
انتهای پیام