بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در کردستان
کد خبر: 4141373
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در کردستان

استاندار کردستان گفت: در مرحلە ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی بیش از دو برابر تعهد خود در استان ثبت‌نام نهایی انجام شدە و این تعداد بە ۳ برابر هم خواهد رسید.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۲۷ اردیبهشت در  نشست شورای مسکن استان گفت: با توجه به حساسیت موضوع نشست‌های مسکن ملی باید به طور جد پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه ادارە راە و شهرسازی استان کردستان ٨۰ الی ۹۰ درصد توان خود را برای موضوع نهضت ملی مسکن بەکار بستە است، افزود: این موضوع هم بە دلیل نیاز مردم و هم بە دلیل تعهدات دولت و پیگیری و تأکیدات مداوم ریاست محترم جمهوری در اولویت اقدامات استان قرار دارد.

استاندار کردستان بیان کرد: فرمانداران مسئول اجرای این پروژە مهم هستند و می‌بایست تعامل سازندەای با ادارە راە و شهرسازی و سایر دستگاەهای ذیربط داشتە باشد.

وی با تأکید بر اینکە در استان کردستان نیازمند یک آسیب‌شناسی هستیم، افزود: استان کردستان در مقایسە با سایر استان‌های کشور پنجمین استان بە لحاظ تعداد متقاضی نهایی شدە است.

زارعی‌کوشا ادامە داد: تعداد بالای متقاضی نهایی طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان نشان‌دهندە آمار متقاضی بالای مسکن در استان و اقدامات خوب استان در مرحلە مقدماتی پروژە و پالایش متقاضیان می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه در مرحلە ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی بیش از دو برابر تعهد خود در استان  ثبت‌نام نهایی انجام شدە که این تعداد بە ۳ برابر هم خواهد رسید، گفت: هر استانی با شاخص و ویژگی‌های خاص خود ارزش‌گذاری و ارزیابی می‌شود، لذا جدول ردەبندی نباید در روند و انگیزە اجرای کار اختلال ایجاد کند.

استاندار کردستان اظهار کرد: همە کشور بە مشکلات استان کردستان از جملە شرایط اقلیمی و توپوگرافی و محدودیت اراضی واقف هستند و یکی از ایرادهای اساسی ما در استان جامع و مانع نبودن سامانە است.

وی تعیین تکلیف اراضی و شروع کار را یکی از وظایف دستگاەهای اجرایی در این حوزە دانست و افزود: هیچ پروژەای نباید معطل کارهای اداری بماند و این مسئلە به هیچ‌وجە توجیهی ندارد، این هیچگونە توجیهی ندارد کە هیچ پرژەای معطل کارهای اداری باشد.

زارعی‌کوشا در ادامە بە شروع فصل عمرانی اشارە و ذکر کرد: نباید بە هیچ‌وجە زمان را از دست داد و الان فصل مناسبی برای کارهای عمرانی است و باید زودتر اقدام کرد.

وی اظهار کرد: در مورد شروع بە کار هفت هزار واحد عمرانی اطلاع‌رسانی دقیقی شود تا مردم از روند کار باخبر باشند، لذا ادامە این اقدامات برای ما بسیار مهم است و باید تا ظرف چندماە آیندە این تعداد بە ۲۷ هزار واحد برسد.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکە در ابلاغ مصوبات نباید تأخیر کرد، افزود: شهرداری و نظام مهندسی باید پای کار باشند و اگر قرار است شهرداری وارد عمل شود باید هرچە سریع‌تر مسئول آن مشخص شود.

وی در پایان یادآور شد: زنگ خطر ایرادات این طرح باید هرچە سریع‌تر بە صدا دربیاید، چرا کە عدم حل آن موجب ایجاد مشکلاتی در آیندە خواهد شد.

انتهای پیام
captcha