جایگاه دختران در جامعه به درستی تبیین شود
کد خبر: 4141433
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز:

جایگاه دختران در جامعه به درستی تبیین شود

سیف‌الله اسداللهی با تأکید بر فرهنگ دیرینه اسلام در تکریم دختران و زنان گفت: مناسبت‌های مختلف می‌تواند بهترین عامل برای تبیین جایگاه ارزشمند دختران و زنان باشد.

جشن روز دختر

به گزارش ایکنا از البرز، سیف‌الله اسداللهی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، صبح امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در جشن روز دختر که به‌مناسبت گرامیداشت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: هدف از نامگذاری روز دختر الگو گرفتن دختران از شخصیت حضرت معصومه(س) است تا دختران جامعه ما در سبک زندگی و فضایل دینی از ایشان الگو بگیرند. امام رضا(ع) در این باره می‌فرمایند: «کسی که حضرت معصومه(س) را با شناخت زیارت کند بهشت بر او واجب است.»

وی افزود: دختران به‌عنوان مادران آینده و تربیت‌کننده نسل‌های آینده باید جایگاه ارزشمند خود در جامعه را باور کنند تا خدای نکرده تحت‌تأثیر توطئه‌های دشمنان قرار نگیرند، چراکه امروز دختران ما هدف هجمه و جنگ فرهنگی دشمن قرار گرفته‌اند و باید از فرصت‌های این‌چنینی در جهت شادی و نشاط دختران بهره ببریم.

این مسئول با تأکید بر فرهنگ دیرینه اسلام در تکریم دختران و زنان گفت: مناسبت‌های مختلف می‌تواند بهترین عامل برای تبیین جایگاه ارزشمند دختران و زنان باشد تا دیگر دشمنان اجازه مطرح‌ کردن موضوعاتی با هدف آسیب‌ رساندن به این قشر را نداشته باشند.

اسداللهی با بیان اینکه تنها نباید به برگزاری برنامه محوری روز دختر بسنده کرد، افزود: ایجاد شور و شوق در فضاهای شهری با اعطای هدایا به دختران می‌تواند رویکرد برنامه‌های فرهنگی این حوزه باشد.

وی در پایان با قدردانی از متویان برگزاری این برنامه گفت: در استان البرز همزمان با دهه کرامت، ۱۶ برنامه ویژه با شعار «دخترم دنیای من» سازماندهی شده است.

یادآور می‌شود، در جشن روز دختر که به همت اداره‌کل امور بانوان استانداری البرز و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج برگزار شد، از دختران نخبه در حوزه‌های مختلف علمی، هنری و... تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha