دانش‌آموزان فارس همیار میراث فرهنگی شدند
کد خبر: 4141531
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

دانش‌آموزان فارس همیار میراث فرهنگی شدند

همایش دانش‌آموزان همیار میراث فرهنگی ویژه دانش‌آموزان استان فارس با همکاری مدرسه ابوالفضل(ع) شیراز و با حضور پیش از 150دانش‌آموز پسر در مجموعه زندیه برگزار شد.

همایش دانش‌آموزان همیار میراث فرهنگی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، 27 اردیبهشت‌ماه 1402 گفت: مجموعه زندیه شیراز یکی از مهم‌ترین نمونه آثار تاریخی ایران محسوب می‌شود که این مجموعه دیدنی با دارا بودن آثاری فاخر و معماری بی‌نظیر در مناطق و بخش‌های مختلف آن‌که به‌صورت پیاده راه به یکدیگر متصل شدند، فضای مناسبی را برای دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با میراث فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به تقارن این هفته با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آیین بزرگداشت فردوسی نیز با اجرای نمایش شاهنامه‌خوانی برای دانش‌آموزان در موزه پارس انجام شد که مورد استقبال دانش‌آموزان همیار میراث فرهنگی قرار گرفت.

محسن‌نژاد بیان کرد: همایش دانش‌آموزان همیار میراث فرهنگی ویژه دانش‌آموزان استان فارس با همکاری مدرسه ابوالفضل شیراز و با حضور پیش از 150دانش‌آموز پسر در مجموعه زندیه برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اظهار کرد: هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه تأکیدی بر این فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش‌آموزان با میراث فرهنگی است و بی‌شک این مهم می‌تواند در آینده ظرفیت‌های مناسبی در زمینه حفظ آثار باارزش تاریخی و فرهنگی ایجاد کند، در این راستا مدارس بهترین گزینه در فرهنگ‌سازی برای کودکان است.

انتهای پیام
captcha