قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها از ناعادلانه‌ترین قوانین برای استان‌های محروم است
کد خبر: 4141601
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
استاندار کردستان:

قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها از ناعادلانه‌ترین قوانین برای استان‌های محروم است

اسماعیل زارعی‌کوشا یکی از ناعادلانه‌ترین قوانین برای استان‌های محروم را وجود قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها دانست و گفت: قانون بومی‌گزینی یکی از مواردی است که ظلم در حق دانش‌آموزان ممتاز و نخبه مناطق محروم است، چراکه آنان را با وجود توانمندی از حضور در دانشگاه‌های برتر کشور و مراوده با دیگر مردمان و استان‌های کشور محروم می‌کند.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در نشست صمیمی با دختران نخبه این استان که 27 اردیبهشت‌ماه به‌مناسبت دهه کرامت برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: بسیار مهم است که دانش‌آموزان ما دغدغه علم و جشنواره‌های علمی و فرهنگی را دارند و توجه به این مقولات قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی با بیان اينکه آموزش‌ و‌ پرورش پیگیر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های موجود در سطح استان است، افزود: این تفاهم‌نامه‌ برای دانش‌آموزان برگزیده و نخبه استان این فرصت را فراهم می‌کند تا از امکانات آزمایشگاهی و علمی دانشگاه‌ها بتوانند بهره‌مند شوند. تعداد زیادی از اساتید برتر در دانشگاه‌های استان حضور دارند که جزو برترین‌های جهان از لحاظ علمی هستند و این ظرفیتی است تا دانش‌آموزان کردستانی بتوانند از وجود آنان بهره‌مند شوند.

استاندار کردستان بیان کرد: به دانش‌آموزان نخبه استان توصیه می‌کنم که از هم‌اکنون با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط بگیرند، چراکه در پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان استعدادهای درخشانی وجود دارند که می‌تواند بستر لازم را برای شکوفایی توانمندی‌های شما فراهم کنند.

زارعی‌کوشا در پاسخ به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اين روزهای دانش‌آموزان گفت: حذف کنکور از موضوعاتی است که از ۲۰ سال پیش در کشور مطرح بوده، اما به دلایل مختلفی از جمله وجود مافیای کلاس‌های کنکور تاکنون محقق نشده است. دولت سیزدهم مصمم است تا در فرایندی چند ساله این دغدغه را مرتفع کند؛ امسال سهم ۴۰ درصدی نمرات پایانی دانش‌آموزان را در کنکور لحاظ می‌کنند و در سال‌های آتی این ميزان افزایش خواهد یافت.

استاندار کردستان یکی از ناعادلانه‌ترین قوانین برای استان‌های محروم را وجود قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها ذکر کرد و افزود: قانون بومی‌گزینی یکی از مواردی است که ظلم در حق دانش‌آموزان ممتاز و نخبه مناطق محروم است، چراکه آنان را با وجود توانمندی از حضور در دانشگاه‌های برتر کشور و مراوده با دیگر مردمان و استان‌های کشور محروم می‌کند.

وی در ادامه خواستار  طراحی سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی کافی و به موقع به دانش‎آموزان با هدف شرکت در جشنواره‌ها و المپیادهای علمی شد و افزود: شکوفایی استعدادهای برتر برای استان حائز اهمیت بوده است، لذا تمام امکانات باید به نحوی فراهم شود تا فرزندان ما در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند.

زارعی‌کوشا با اشاره به تأکید فرهنگ دینی بر امر خودشناسی اظهار کرد: کسب رتبه‌ها و عناوین برتر علمی از همین شناخت حاصل می‌شود در این راستا دانش‌آموزان کردستانی نباید از کار بزرگ و سخت بترسند و با انگیزه وارد میدان شوند تا زمینه موفقیت خود را فراهم کنند.

وی افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خویش به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه است و باید با هوشیاری همچون‌ گذشته آنان را در رسیدن به مقاصدشان ناکام بگذاریم و در ارشاد و راهنمایی‌ها حتما باید از کلام مهربانانه استفاده شود تا بتوان بر مخاطب تأثیر گذاشت.

استاندار کردستان با بيان اينکه دشمن در کمین  دختران و دانش‌آموزان نخبه ماست تا ناراستی‌ها را به آنان القا کند، گفت: ما در کردستان ۷۵۰ بانوی شهید داریم که بسیاری از آنها توسط همان کسانی شکنجه و شهید شدند که به دروغ خود را مدعی دفاع از حقوق کُردها و زنان می‌دانند.

انتهای پیام
captcha